En toen was het écht gedaan!

Kleuter- af is hij mijne zoon en emokip als ik ben moest ik toch een traantje wegpinken deze ochtend toen ik m voor de laatste keer tot in zijn bijtjesklas bracht en afscheid nam. Hij had er zelf geen erg in, in al dat ‘laatste’ gedoe en dat is maar goed ook want mama heeft de laatste weken veel te veel ‘de laatste’ gedacht. Maar kijk toen ik deze namiddag een dolgedraaide rapper-gangster dansende zotte kleuter van het vrij podium ging plukken werd hij zowaar zelf efkens emotioneel. ‘Is het nu echt gedaan, mama, mag ik nu écht naar het eerste leerjaar?’ We wuifden dag naar alle klasgenootjes, wensten de juffen een fijne vakantie, Tiemen bedelde een laatste keer ‘mag ik nog 5 minuutjes spelen op de speelplaats?’ en natuurlijk mocht dat. De laatste u weet wel….

En in de auto begon hij spontaan zijn versje van het diplomafeest nog eens op te zeggen:

Eerst was ik klein en moest ik dapper zijn
niet wenen, zei juf altijd
dat kon ik niet, ik moest het kwijt!
Was er toen een snottebel, dat was me het jaartje wel.
In K2 hebben we geprikt en geknipt, gescheurd en gekleurd.
gevouwen en gebouwen, er is weinig tijd om ons te vervelen en veel vriendjes om samen t spelen.
Ik ben nu groot, dag lieve klasgenoot
met een traan moet ik je laten gaan
want ik ben nu klaar voor het eerste leerjaar!

En dat is hij! Helemaal klaar voor het eerste leerjaar! Maar eerst een lange vakantie gaan spelen in de opvang, met mama thuis of leuke uitstapjes maken, of gaan logeren bij oma en opa. En er zijn ook wat speelafspraakjes met klasgenootjes gemaakt dus ze gaan mekaar nog herkennen in september!

En kijk nu toch wat een verschil…. De eerste dag in de kleuterklas en de laatste dag…. Van kleine pruts tot mister coolness himself 🙂

tiemen 1e schooldag

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op En toen was het écht gedaan!

  1. Ik sta al een stadium verder, maar zo herkenbaar ook ik pinkte een traan weg,….en de laatste dag van school nam ik altijd een halve dag vakantie, tot dit jaar, dan ging hij liever naar de MacDonalds met de vriendjes,…..vorig jaar huilde hij nog tranen met hopen toen hij de lagere school moest verlaten 🙂 🙂 en mama, die moest toch ook een aantal keren slikken,…..

Geef een reactie

