Voor altijd….

14 maand…. ouder wordt hij niet. Kleine ukkepuk K waarover ik hier een tijdje geleden ook al eens schreef wisselde zondagnacht het eeuwige voor het oneindige. Een stamp in mijn maag toen ik het berichtje las. 14 dagen geleden liep ik nog s langs in het ziekenhuis, de dappere o zo sterke mama een half uurtje gezelschap gaan houden in haar ‘wacht’ naast zijn ziekenhuisbedje. 6 maand heeft ze daar gestaan, gezeten, gevloekt, gehuild, gebeden, gehoopt. ‘Hij heeft nu rust gevonden’ zette ze vandaag op haar pbprofiel samen met een foto van haar kleine schat in zijn supermanpakje.

Een superman zoals er weinig zijn… 14 maand oud en 6 daarvan gevochten in een ziekenhuisbed. Hij verdient een heldenstatus. Om van de ouders nog maar te zwijgen. Ik wil zelfs niet beginnen met mij voor te stellen hoe dat moet voelen, je eigen vlees en bloed zo zien afzien, hoe frustrerend het moet zijn om telkens die ‘alleswetende dokters’ te horen zeggen ‘ we weten het niet meer’. Ik was er slecht van elke keer ik langsgeweest was.

Schoon is dan weer de solidariteit in onze vriendengroep. Allemaal van de eerste tot de laatste met verstomming geslagen en tot tranen toe beroerd. We moeten iets doen. Een bloemeke, een kaartje, een knuffeltje… dat alles en nog wat meer zal het worden. Een paar schouders die er zich onderzetten en voila het was geregeld. Zonder veel poespas en allemaal heel sereen. Hopelijk ervaren de mama en papa het als een troost dat er zo een grote virtuele (!!) vriendengroep zich achter hun verdriet schaart, meehuilt, meedenkt. Zoals we al die maanden mee gehoopt en gebeden hebben.

Lieve lieve K… het was een voorrecht je te mogen kennen. Ons Maren heeft er een beschermengeltje bij, en wat voor één. Superman himself eigende zich die taak toe. Waar je ook bent, in welke gedaante dan ook, ik wens je rust toe en vrede. 1 juli wordt nooit meer hetzelfde.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Voor altijd….

  1. missfolies zegt:

    Verschrikkelijk… Ik wens jullie en zijn familie veel sterkte toe.

  2. Ik heb dit ook van heel dichtbij meegemaakt, morgen 7 jaar geleden en nog steeds weet ik heel zeker dat ze over ons waakt,…….take care,……

Geef een reactie

