vakantie!

Gisterennamiddag deed ik de boeken dicht op het werk, zette de afwezigheidsassistent aan en de computer uit, helemaal klaar voor drie weken vakantie. Het is nodig want er waren de laatste weken niet alleen veel overuren maar nog meer ergernissen en stresserende toestanden die het werk niet echt ‘ontspannend’ maakten.

Maar bon, ik ga er drie weken niet aan (proberen) denken.

Waar gaan we dan wel aan denken?
– uitslapen
– uitstapjes maken met de kindjes, afspreken met vrienden, speeldates organiseren voor de zoon
– lezen, lezen, lezen… ik ben een prachtig boek van Rosamunde Pilcher ah lezen, een klepper van 900 blz én ik ben de Frida Klein trilogie van Nicci French ah lezen dus lezing genoeg 😉
– naast de kindjes ‘gewoon’ entertainen heb ik me ook voorgenomen om elke avond voor het slapengaan een half uurtje spelletjes te spelen met hen, een kwartiertje met maren erbij en een kwartiertje met de zoon alleen. Het was gisterenavond alvast een geslaagd debuut met de grabbelpaddestoel van Plop, Maren vond het geweldig.

Maar ook:
– mijn budget eens op orde zetten want de belastingen zijn mij absoluut niet gunstig gezind dit jaar (begrijpe wie begrijpen kan) en we wachten nog steeds met een bang hart op de beslissing over de herziening van maren haar kinderbijslagdossier én op onze energieafrekening. Beiden moeten eigenlijk positief zijn of het gaat hier serieus misgaan financieel.
– het tuinhuis uitmesten en wat erin hoort mooi op orde zetten en de rest naar het containerpark
– idem met onze bovenverdieping
– de kinderkamer wat herschikken zodat er plaats komt voor een peuterbedje voor Maren
– samen met Tiemen de speelgoedbakken uitrommelen en kijken wat evt verkocht kan worden, wat naar de kringwinkel kan, wat naar het containerpark…
– Maren haar kleerkast een grondige opruimbeurt geven, die maatjes 86 mogen er nu zo echt wel langzamerhand uit én er staan nog een paar zakken kleren te wachten om ingeput te worden in de excellfile
– met tiemen gaan schoolgerief shoppen, een boekentas en pennenzak hebben we al, maar de pennenzak moet nog gevuld worden en er staan nog een paar dingen op het lijstje van juf sofie die we nog moeten gaan kopen
– wat weekmenus op voorhand maken en boodschappenlijstjes in onze collect & go steken zodat we nog minder tijd verliezen met die dinges

Heb ik echt MAAR drie weken??? 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op vakantie!

  1. Voetje zegt:

    Ik denk ook wel dat je tijd tekort gaat hebben maar het kan al leuk zijn om een paar dingen weg te strepen he 🙂

  2. mamavantwee zegt:

    waarom kledij in excell-file zetten?
    ben daar eigenlijk wel benieuwd naar 😉 en bovendien kan ik er misschien nog iets van leren.

    • zegt:

      omdat ik zo perfect weet wat ik nog moet bijkopen van welke maat, dat ik niet thuiskom met tshirts met lange mouwen als ze er al 20 liggen heeft :-), ik krijg heel veel kleertjes door voor maren maar vermits ze zo lang elke maat draagt kan ik dat niet onthouden wat van welke maat in een doos zit, dus zit alles per maat/winter/zomer/soort kledingstuk in een excelleken. Ge meot het wel bijhouden natuurlijk..

  3. En die drie weken gaan zo voorbij zijn met zo’n planning :-),..;ne mens heeft toch altijd veel te veel te doen hé :-), fijne vakantie!!

  4. Hilde zegt:

    Hoe, ge hebt al een boekentas!!!!
    Ik dacht dat dat tot de voorrechten van de meter behoorde om die te gaan kiezen. Allez, nu.
    Da’s jammer.

  5. Véééél plezier in jullie verlof!!! De rest komt allemaal wel in orde :-). Trouwens: excel tabellekes voor de kleren, al een boekentas die klaar staat,… zo georganiseerd zeg! Daar kunnen we nog iets van leren 🙂

Geef een reactie

