vakantie week 3

en dat mooie weer bleef maar duren hé… deze week wel een beetje regen gehad hier en daar maar dat was eerder verfrissend dan vervelend!
Goed, wat deden we deze week allemaal…

Op zaterdag was er nog eens een ladies/kindjes date, deze keer in het verre Leefdaal. We genoten er een ganse namiddag en avond van gezellig babbelen, lachen en spelen met de kindjes, koele drankjes en lekkere pizza’s… een zalige dag. En ja hoor Tiemen vond weer vrouwelijk gezelschap in Bridget. Samen aan de playmobiltafel, twas geestig om zien 🙂
Zondag deden we van rustdag, want we waren ver na kindjesbedtijd thuis en zowel Maren als Tiemen konden wat extra rust goed gebruiken.
Maandag deden we wat huishoudelijke dinges zoals weekmenu opstellen en boodschappen doen. En werden we uitgemaakt voor slechte moeder. Och ja…
Dinsdag kwam beste vriend Aaron, Tiemen entertainen, hield Maren zich onledig met haar Barbiepoppen en had mama tijd (en goesting) om de badkamer eens grondig onder handen te nemen. Blink blink doet de badkamer nu :-). En ’s avonds kwam de zoon met het verrassende nieuws op de proppen dat hij van kamer ging wisselen en samen met zus op de kinderkamer wou slapen… in zeven haasten werd een bed opgemaakt en knuffels en nachtlampen verhuist en tot moeders grote verbazing ging dat een hele nacht goed…
Woensdag deden we wat noodzakelijke inkopen, als daar zijn: een beloning voor het flinke slapen. De zoon wou een dekbedovertrek van Barcelona (de voetbalploeg) . En dankzij fb en mijn behulpzame vriendjes daar waren wij enkele uren later een Barcelona overtrek rijker (tegen een belachelijk lage prijs, ik ben nog altijd kwaad op mijn eigen dat ik er ineens geen kocht voor bij oma en opa ook). ’s avonds ging Tiemen weer braaf slapen in de kinderkamer. (En sloop moeder zoals altijd in het halfduister rond op haar slaapkamer tot haar euro ineens viel dat het-licht-aan-mocht!) En mama ging terrasje doen en vergaderen voor Tripliek. met dank aan peter jeroen voor de babysit.
Donderdag reden we nog s naar zee alwaar we op het strand toevallig terug naast de zelfde familie zaten als een paar weken geleden. Wat Tiemen een oerkreet opleverde want ‘zijn vriendin’ was er ook terug dus! We deden van picnick op het strand en trotseerde de branding en zwommen in zee, allemaal, zelfs Maren! Ze vond het geweldig! In de late namiddag gingen we wat verkoeling zoeken op een terrasje met een koel drankje & ijsje en daarna reden we nog eens langs Emmeke. Waar Tiemen zijn aandacht evenredig trachtte te verdelen tussen vriendin Ninke en broer Thorben. Moelijk als ge zo populair zijt! ;-). En waar we van BBQ deden. Heel gezellig en het was dan ook weer way past bedtime toen we terug naar het binnenland reden. Maar bon vakantie dient toch voor zo dagen hé… naar geen uurwerk kijken. En gelukkig beginnen de kindjes op een leeftijd te komen dat zoiets al eens kan.
En vrijdag deden we het heel rustig aan. ik zette nog wat spullen bij op tweedehandsites, ruimde wat op. Maren deed nogal lastig in de voormiddag en kwam om 11.30 uur huilend vragen of ze mocht slapen. Natuurlijk mocht dat. We aten koude schotel en ik zetten het zwembadje nog eens uit, voor de laatste keer dit verlof. Na een deugddoend middagdutje van een paar uur ging Maren in het zwembadje liggen en kwam er niet meer uit tot aan het avondeten. Warm warm warm! En Tiemen hield zich zowat de hele dag onledig met het verzinnen van dialogen tussen barbies en smurfen, tussen dino’s en little people…

En zo beste mensen… zit mijn verlof erop. En wat hebben we nu geleerd:
1) dat mijne zoon na drie weken op eigen tempo te mogen en kunnen leven helemaal zen is en alle muizenissen uit z’n hoofd zijn blijkbaar wat het slapengaan betreft. We staan verder dan ooit gedurende de laatste 2 jaar… ik kan het nog altijd niet goed geloven maar ja dus hij is én verlost van de nachtpampers én verlost van z’n mamacomplex voor te slapen.
2) dat ook ik genoten heb van drie weken dolce far niente en we zien wat de dag brengt. Het ongelooflijke goede weer de laatste weken heeft natuurlijk geholpen om er een heel fijn verlof van te maken. ik ben supergelukkig dat wij niet weggeweest zijn, geen koffer maken stress, geen koffer uitpakken ellende, geen kindjes uit hun hum door andere omgeving…. ik teken voor een herhaling volgend jaar!
3) dat ik tussen alle leuke uitstapjes en ontmoetingen door ook mijn volledige to do lijst tot een goed einde gebracht heb… morgen nog mijn maandelijks strijk half uur en ik ben ook helemaal bij met de was en de plas. Het ganse huis heeft een grondige poetsbeurt gehad én het tuinhuis… ik heb 2 auto’s brol weggedaan naar het containerpark en een auto vol naar de kringloopwinkel. En er staat hier nog het één en ander opzij dat op tweedehandssites staat… Ik ben dus héél kontent.

En één ding is zeker, het zal ‘pieken’ maandagochtend. Zowel ik als de kindjes zijn nog helemaal in vakantiemodus wat gaan slapen en opstaan betreft. Maar bon, we moeten erdoor hé… aan alle mooie liedjes komt een eind!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op vakantie week 3

  1. En zo zie je maar hoe fijn het gewoon thuis is,……….en maandag back to reality,.ik kijk al torenhoog op tegen 1 september,..weer die stress, weer de hel tegen de klok in,…maar we doen het al jaren, dus zal het nu ook wel lukken zekers, hopelijk houdt iedereen daar het vakantiegevoel nog even vast!!

  2. Hier lukt dat ‘slapen in het eigen bedje’ ook plots zonder problemen! Waar een relaxe sfeer in huis allemaal niet goed voor is hé 😉

Geef een reactie

