Team Maren

Dus de dochter is drie weken geleden echt officieel gestart in het eerste kleuter, halftijds. Ze combineert de eerste kleuterklas nog een tijdje met de crèche. En het loopt goed, Maren schijnt zich wonderwel aan te passen aan alle nieuwe afspraken, mensen, gewoontes…. Want een downkindje in een gewone eerste kleuterklas… het is niet evident (u volgde het nieuws over ons vriendje Cédric ook neem ik aan.) Ik had geluk dat de school van Tiemen van het experimenterende type is 😉 en sowieso al een smeltkroes is van zoveel mensen, culturen, religies, …. Nog een ‘ander’ kindje meer of minder niewaar. Alle gekheid op een stokje, ik ben uiteraard héél blij met de kans die Maren daar kreeg. En ik ben dan ook heel blij dat het wérkt blijkbaar, na drie weken eigenlijk nog geen negatieve klanken gehoord (het akkefietje dat the misses gisteren plots ‘verdwenen’ was en een paar kleuterjuffen de schrik van hun leven bezorgde vergeten we efkens (aheum werkpuntje)

Binnen enkele weken is er het eerste MDO (Multi disciplinair overleg) met ‘team Maren’.
Ik zal eens oplijsten wie daar in zit (schrik niet van het aantal 😉 )

– ikke dus, de mama
– onze thuisbegeleidster Marijke
– Maren haar 2 juffen Sabrina & Jamie-Lee (duobaan)
– kinderverzorgster van de klas Veerle
– zorgjuf Anne
– clb medewerker Hilde
– juf Cindy van de middag- en naschoolse opvang
– gonjuf Ann (juf uit het bijzonder onderwijs die de juffen én Maren 2u/week ondersteunt id klas)
– kiné Evelyn (1 x per week halfuurtje)
– logo Eva (1 x per veertien dagen halfuurtje)
– orthopedagogiestudent Evi (ondersteunt Maren een halve dag id week id klas)
– Celia van het Bengelhof (crèche)

Voila, dat zijn de mensen die mijn kleine uk bijstaan voor de moment.
Indrukwekkend, niet? En heeft u het genoteerd: allemaal vrouwen!
Topvrouwen voor een topmeid!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Team Maren

  1. Gudrun zegt:

    Zeg, mag ik eens vragen welke school dat is?

  2. mamavantwee zegt:

    Is toch fantastisch dat jullie en vooral Maren die kansen krijgen…. We leven op veel vlakken in een kl…land maar er zijn toch ook veel dingen goed. Nog heel veel succes en we blijven jullie verhaal volgen!!! Ik trek mij er toch vaak aan op, hoor. Mijn zoon staat op de MDO-lijst maar voorlopig ook niet meer dan dat, maar toch denk dat er ooit meer volgt. Het is vast niet altijd makkelijk een kindje dat wat ‘anders’ is, maar jullie verhaal geeft mij moed.

  3. Lies zegt:

    Amai, jullie doen nog beter 😉 Ik was vorige week al onder de indruk dat we daar met 10 man zaten. Ze worden allesinds goed omringd ons dames!

  4. Mieke zegt:

    en de directeur? Die zat er bij ons ook altijd bij. Maakt jouw lijstje nog een beetje langer. Wel indrukwekkend en toch ongelooflijk dat onze kinderen erin slagen om met al die verschillende mensen om te gaan. Succes met het team!!!

  5. T. zegt:

    Als juf Jamie-Lee de (jonge) juf is die vorig jaar een vervanging deed bij onze zoon in de eerste kleuter, dan heeft Maren alsvast een heel toffe en enthousiaste juf te pakken.

  6. Top dat er zo’n team klaarstaat,…en dat de Misses dat goed ging doen dat sprak vanzelf niet waar 🙂

Geef een reactie

