The ladies

‘Soms lijkt het dan alsof je er een heleboel mama’s en vriendinnen bij hebt, tantes misschien.. Maar het zijn vrouwen aan wie je allerlei dingen kunt vertellen, met wie je lief en leed deelt en die jou steunen. Deze vrouwen vertellen jou op die typische moederlijke wijze dat je verkeerd bent, je jezelf moet herpakken of juist dat je heel goed op weg bent. Ze zijn ouder, jonger, even oud… Maar dat moederlijke dat zit in de vrouwen die om je geven. En je voelt dat jij ook om hen geeft, en zelfs bij jou komen de gevoelens boven en wil je ze met raad en daad bijstaan. Zelfs al ken je ze niet allemaal even goed of persoonlijk, dat groepsgevoel onder vrouwen is zeldzaam maar als je dit vindt, laat ze dan niet los.’

Een perfecte omschrijving voor het vriendinnenkliekje waar ik een dik jaar geleden inrolde. Virtueel dan want ‘gewoon’ een fb groepje. Heel verschillende mensen die het lot (?) bijeen bracht. Van over gans Vlaanderen, met totaal verschillende achtergronden en variërend in leeftijd tussen 20 en 60… die eigenlijk op het eerste zicht niks gemeen hebben. Ondertussen delen we mekaars lief en leed, lachen en huilen we samen, kwebbelen eindeloos over de meest triviale en totaal onnuttige zaken, hebben fantastische ‘dates’ en gaan we op vakantie radeloos op zoek naar de wifi om toch maar het contact niet te verliezen.

Uniek denk ik. En ik laat hen nooit meer los.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op The ladies

  1. dat heb je nu es mooi gezegd sie 🙂

  2. annelissen zegt:

    Ik ben jaloers. Ik zou heel veel geven voor een paar echte hechte vrienden,
    alleen weet ik dat dat virtuele voor mij niet werkt. Veel plezier vandaag.

  3. Zalig hé, ik heb er ook een aantal (h)echte vrienden aan overgehouden aan het bloggen,……..en de virtuele troost voelt altijd super!

  4. Alice zegt:

    Dat gevoel is compleet wederzijds!

Geef een reactie

