Liebster Award

Collega blogger Stefanie nomineerde onder andere mijn blog voor een liebster Award.

De bedoeling van de Liebster-award is om bloggers met minder dan 200 volgers een duwtje in de rug te geven. Doordat je immers genomineerd bent, word je nieuwsgierig naar de andere genomineerden en ga je vlug een kijkje nemen op hun blog. Zo ontdek je niet alleen nieuwe dingen, maar ook mensen met gelijke interesses en zo kom je misschien op leuke ideetjes voor je eigen blog!

liebster2
Dit moet je doen als je genomineerd bent:

1. Geef 11 feiten over jezelf.

2. Beantwoord de 11 vragen van diegene die je nomineerde.

3. Nomineer zelf 9 bloggers met 200 volgers of minder.

4. Stel deze 9 bloggers 11 vragen.

5. Breng de genomineerden op de hoogte van hun nominatie

6. Noem diegene die jou heeft genomineerd.

Geef 11 feiten over jezelf.
Ik ga dat simpel doen en lievelingstoestanden verklappen (flash back naar toen ik 14 was en brieven uitwisselde met BFF M met onze top kweeniehoeveel van acteurs, films, liedjes etc (jaja M! ik héb al die brieven nog, ik zweer het 🙂 )

dus:

lievelingseten: spaghetti Bolognaise
lievelingsdrinken: coca cola
lievelingsdessert: chocomousse
lievelingszanger: Luke Walter Jr.
lievelingszangeres: hm… heb ik niet.. Ik zal Lori Spee zeggen (google! dateert uit de jaren ’80)
Lievelingsacteur: Al Pacino
lievelingsactrice: Romy Schneider
lievelingskleur: turqoise
lievelingsdier: pinguin
lievelingsfilm: Out of Africa
lievelingsbeleg voor op de boterham (haha een speciale categorie!): vlokkenfeest van Venz!

Wat vroeg Stefanie mij:

1) Wat is je lievelingsboek of -auteur

Groot kind als ik ben, ben ik nog altijd supergecharmeerd door de Harry Potterreeks. Maar ik heb ook heel erg genoten van de Boeken van Carlos Ruiz Zafon over Het kerkhof der vergeten boeken (De schaduw van de wind, Het spel van de engel & De gevangene van de hemel)

2) Welke serie willen jullie echt niet missen.

goh ik kijk nauwelijks nog tv sinds ik kindjes heb dus ik volg geen enkele serie. Als ik mezelf 10 jaar terug in de tijd beam dan bleef ik thuis voor Friends (off course), the OC, Flikken en Gilmore Girls.

3) mocht geld geen probleem zijn waar zouden jullie dan wonen.

In hetzelfde huis maar dan zou het MIJN huis zijn? Of in mijn wildste dromen: in een stulpje dat aan de voorkant een mooie bloementuin heeft en aan de achterkant aan het strand uitkomt van één van de ABC eilanden 😉

4) Wees eerlijk, welke acteur/actrice kan jullie krijgen

oeie, toch maar geen enkele? Alhoewel Al Pacino in zijn jonge jaren mss… 😉

5) Wat is jullie levensmotto en waarom?

Carpe diem. Omdat toen ik plots mama werd van een dochter met down ik heel hard moeten afleren heb om (toekomst)plannen te maken. Dus heb ik maar van de nood een deugd gemaakt en leven we hier grotendeels en in zoverre dat kan met werk/school en andere verplichtingen zoals het ons uitkomt. En voel ik mij veel minder ‘verplicht’ om dingen te doen waar ik eigenlijk geen zin in heb. En heb ik grote kuis gehouden in ‘vriendschappen’ waar alleen maar energie ingestopt werd en niks uitgehaald.

6) Stel jullie mogen 1 wens doen: wat zou dat dan zijn?

de lotto winnen. Niet exuberant veel geld, zo net genoeg om een eigen huis te kunnen kopen en nog een spaarpotje over te houden om eens een lange vakantie in het buitenland te doen zo af en toe.

7) Kan geschiedenis jullie boeien? Zo ja, welke periode. Zo niet, waarom?

totaal niet dus. Omdat ik vooruitkijk en niet achteruit. (en jaja ik weet het wel het is belangrijk maar voor mij persoonlijk niet)

8) een ideale dag, hoe zou die er voor jullie uitzien

goh zo een dagje zonder naar geld te moeten kijken op mijn ééntje in een shoppingcenter. Dat lijkt me zeer aanlokkelijk! En dan afsluiten met een etentje met een paar goeie vriendinnen. En misschien een logeeradres voor mijn koters zodat ik niet naar een uurtje moet zien.

9) Wat voor ‘geks’ willen jullie nog ondernemen

ontslag nemen, op mijn eigen iets beginnen. Maar wat? Daar moet ik nog s over nadenken. (o ja en de lotto winnen, dat ook)

10) een bad (hair)day, hoe maken jullie daar toch nog iets leuks van

sinds ik een nieuw kapsel hebt dat totààl niet voldoet aan mijn opstaan-kammen-weg princiep zijn zowat alle dagen hier bad hairdays. Ik onderga het en ik hoop mijn omgeving ook. (en ik wacht geduldig tot het toch weer in dat o zo saaie maar gemakkelijke staartje kan)

11) Stel je mag een boek schrijven, welk onderwerp kiezen jullie..

goh dat is een moeilijke want een stille droom van mij. Ofwel gewoon over het leven met mijn speciale dochter ofwel zo’n roman à la ‘gone with the wind’ met veel personages en liefdesdrama’s en al. Eerst met pensioen gaan ;-), dan ga ik schrijven..

en ik ga geen andere bloggers nomineren, sorry 🙂 maar de meeste blogs die ik lees en in aanmerking zouden komen zijn al genomineerd denk ik.
Wie dit leest en toch geen nominatie kreeg en het ook een leuk intiatief vindt: please copy!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Liebster Award

  1. Explorer Stefanie zegt:

    Leuk, toffe antwoorden ook 🙂 … Ik ken je een beetje beter nu! 😉

Geef een reactie

