Palamin

De zoon volgt zedenleer. En in de les bij juf Leen hadden ze onlangs een filmpje gekeken over Hayan, u weet wel de verschrikkelijk ramp die de genaamde streek op de Filippijnen getroffen heeft. Na het filmpje had de juf wat context geschetst en was mijn kleine man toch efkens tot het besef gekomen dat hij met zijn spreekwoordelijke … in de boter gevallen is dat hij hier elke ochtend wakker mag worden in zijn flanellen pyama onder zijn flanellen lakentjes in zijn bedje in een verwarmde kamer ipv onder een stuk drijfhout op een vochtige vloer.

De juf had het opengetrokken denk ik want plots kwamen ook de kindjes in Afrika aan bod en hoe er eigenlijk zo wel overal ter wereld kindjes zijn die het wat minder getroffen hebben. Hier lokaal in Gent probeer ik mijn steentje bij te dragen door zoveel mogelijk gerief naar Babynest te doen maar zo een wereldprojectje dat leek me ook wel iets, zo om de zoon er af en toe eens aan te herinneren dat er écht géén ramp gebeurd als hij eens géén balleke krijgt uit de machien in dendelhais. U weet wel, de gebruikelijke woensdagnamiddag-dramaqueen-toestanden.

En toevallig zag ik op fb enkele dagen erna een kleinschalig project passeren en zat ik ih weekend aan tafel met iemand die al een heel enthousiaste sponsor was voor ‘gambia naar school’. ik zou u nu kunnen uitleggen wat het ontstaan is van het project maar zij hier deed dat vandaag al zo goed dat ge gewoon een linkske krijgt ;-).
Dus sinds dit weekend zijn wij sponsorgezin van de kleine Palamin, een jongetje van 4… Voor 50 euro per jaar kan hij naar school, krijgt hij daar eten en kan hij daar een dokter zien als het eens nodig is. En vermits er begin volgende week een pakket kadootjes vertrekt naar de sponsorkindjes ging moeder deze ochtend nog rap een paar kleurboeken, stickers en kleurkrijtjes kopen. Hopelijk vindt onze kleine vriend dat een leuk kadootje.

En ja ik weet het, het is een druppel op een hete plaat. En neen, het is nooit genoeg. Maar er kan weer een kindje naar school én mijne zoon krijgt een beetje besef hierdoor dat het leven niet altijd zo simpel is als het zijne dus voor mij is het een winwin.

En er zijn nog kindjes die naar school willen in Gambia. Zoek het op FB: Gambia naar school

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Palamin

  1. ismamasma zegt:

    Mijne zoon volgt godsdienst en die weet dat er indenbeginne dieren waren en Jezus nen boot maakt daarvoor of God of iemand anders hij was lijk ni helemaal mee 🙂

  2. Jan zegt:

    Een mooi doel en doordat je een naam krijgt van het kindje dat je sponsort voelt het ook veel concreter aan en gaat het een grotere impact hebben bij je eigen kind.
    Wij zijn zelf reeds enkele jaren Plan Ouder, wat ongeveer hetzelfde principe is.

  3. Als iedereen een druppel geeft, dan wordt het een emmer,……

  4. carmabellejane zegt:

    Zoals ik al ergens anders heb gezegd, ik vind het een heel tof initiatief! 😀

    xoxo

Geef een reactie

