dingen die ik met u wil delen 2013/5

  • dat we een voorzichtige zucht van verlichting slaken nu Kamiel het toch weer een béétje beter doet. Maar echt beter is hij nog lang niet dus het kaarsje blijft hier branden…
  • dat we de kerstvakantie gehaald hebben. Nét. Want kleine zus stond deze ochtend op met koorts en veel vieze slijmen. En dat is niet bevorderlijk voor haar humeur. Ik had hier de ganse dag een kleine brombeer achter me aanlopen: mama pàkke…
  • dat de kleine brombeer haar ‘tankuuuu’ vervangen heeft door ‘assebief’ . nu nog de juiste combinatie op de juiste moment en we zijn er 😉
  • dat de grote jongen met een fan-tas-tisch rapport naar huis kwam. En ik nog altijd kinderlijk verwonderd ben over hoe vlot dat precies allemaal gaat dat lezen en rekenen… het schrijven is een moeilijker punt maar er zit al verbetering in. En dat de speelplaats niet dient om te vechten en ruzie te maken maar om te speeeeelen dat moeten alle stoere jongens uit de klas precies nog ontdekken als ik de verhalen mag geloven. ‘ja maar als x mij schopt dan schop ik terug. #zucht boys will be boys zeker?
  • dat ik nog volop ah sleutelen ben aan mijn kerstmenu.. iets met vis, dàt in elk geval. Maar het was eerst zalm en nu iets met tongrolletjes… denk ik. Nog 48 uur en ik moet alle boodschappen binnen hebben … komt goed hé! Hé? Toch? Ik kan anders mss inspiratie gaan opzoeken bij de toffe madam van Kookalicious. 😉
  • dat ik voor het vierde jaar op rij niet op het Boekenfestijn geraakt ben dus. Potverdikke… Niet dat ik geen ongelezen boeken meer heb maar toch, ik loop daar graag eens rond.
  • dat ik naar een lezing ging van deze meneer en ik daar buitenkwam met gemengde gevoelens… die de dag erna overgingen in groot verdriet en pure wanhoop. Nu, bijna een week later, kan ik het weer wat relativeren. Alhoewel, het nieuws dat ik daar hoorde stemde me echt niet vrolijk over de toekomst en mijn credo ‘carpe diem’ klinkt nu nog een beetje luider…
  • dat ik het eens een jaar zonder goede voornemens ga doen, wat vindt u daar van. Want er staan hier een paar grote projecten op stapel thuis en ik ga daar wat prioriteit aan geven… We gaan o.a. vanaf het voorjaar Maren haar leespraat training wat opvoeren en dus ook thuis wat oefenen… ik wil geen mama-therapeut worden maar de frequentie van oefenen moet opgevoerd worden om echt resultaat te krijgen en vermits de inclusieroep alsmaar groter wordt wil ik dat ‘kunnen lezen’ toch wel erg stimuleren voor ze eventueel start in het lager… ooit.
  • en last but not least: wens ik jullie allemaal fijne feestdagen!

kerstkaartje dig

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op dingen die ik met u wil delen 2013/5

  1. Alice zegt:

    ooohhhhh een toffe madam 🙂 *bloos*

  2. elly zegt:

    fijne kerstdagen met je kindjes ,geniet van deze mooie momenten !!!!

  3. Heidi zegt:

    Ik ben eindelijk nog wél eens op het boekenfestijn geraakt. ’t Was lang geleden…
    Ook voor jullie een gezond en spetterend 2014 gewenst!

Geef een reactie

