2013

Wat vliegt zo’n jaar toch hé…. tijd dus om eens stil te staan bij welk jaar 2013 was en ik laat nu even alles door mekaar wat in mijn hoofd zit eruit stromen…:-)

– 2013 was het jaar waarin mijn dochter plots ‘groot’ werd… letterlijk én figuurlijk. Het peuterke verdween volledig om plaats te maken voor Maren-zilla… de kleuter met streken ;-). Ze groeide ook echt gewoon volledig 10 centimeter! (in 2012 amper 1 cm…)
-2013 was ook het jaar waarin wij -zo lijkt het althans – een ganse zomer in een zwembadje lagen en elke dag bbq aten… de zaligste zomervakantie in jaren in elk geval…
– 2013 was ook het jaar van de koopstop… tot eind oktober hield ik het vol om voor mezelf niks nieuws te kopen… volgend jaar meer van dat!
– 2013 was ook het jaar waarin ik opnieuw begon te brillen… en nu dik 8 maand later zo goed als niet meer zonder kan… wat initieel bedoeld was als ‘voor autorijden en tvkijken’ is nu een noodzakelijk kwaad en zal in 2014 meer dan wss uitgebreid worden naar altijd en multifocaal..
– 2013 was ook het jaar van de ‘eerstes’. Eerste leerjaar voor de zoon, eerste kleuterklas voor de dochter..
-2013 was ook weer een jaar met veel professionele omwentelingen… nog altijd bij dezelfde organisatie maar weer met andere mensen, weer met een andere functie invulling… zo blijft dat wel spannend hé.. en dat ik daar dan bijna 17 jaar werk is niet verwonderlijk… als ik kijk naar 17 jr geleden en nu… ‘schudt even het hoofd’
– 2013 was ook het jaar van de leuke vakanties… een weekendje kinderboerderij, een weekje zee en een midweekje Nederlands limburg… allemaal even leuk! Volgend jaar meer van dat (eerst de lotto winnen!)
– 2013 was het jaar waarin mijn ouders oud werden. Ik vind dat toch… mijn papa is bijna 70… het verschil tussen 60 en 70 is dus echt gigantisch… en mijn mama die maar blijft sukkelen, geen verbetering meer mogelijk, enkel nog al het mogelijke uit de kast halen om een ietwat comfortabel leven te blijven lei(ij)den… moeilijk. Wel leuk om te zien dat de kleinkinderen nog altijd een glimlach tevoorschijn kunnen toveren en hoe erg de kindjes hangen aan oma en opa…
-2013 was ook het jaar waarin we zo veel sneeuw kregen zeg…; een ganse lange winter.. klagen en steunen en kreunen als de auto ’s morgens nog eens vol lag, we nog eens mochten glibberen en glijden tot aan het werk… (de zomer maakte alles weer goed dat spreekt)
– 2013 was ook het jaar van de ‘dates’ mijn god wat zijn wij veel op stap geweest dit jaar.. Met de bammekes, met de ladies, met de speciale kindjes, met vriendjes en vriendinnen…en dan durven mensen zeggen dat ik geen sociaal leven heb.. ammai!

en tenslotte…. het aller allerleukste in 2013…. mét stip en tromgeroffel…. dat ik nog eens meter mocht worden… en al woont ze niet naast de deur en zie ik ze gezien alle drukke agenda’s veel te weinig naar mijn goesting dus (thank god for FB updates!) … little-miss-m heeft een stevig stukske van mijn hart ingepalmd. Ze moet maar zo schattig niet zijn!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op 2013

  1. elly zegt:

    een leuk nieuwjaarke voor jou en je kindjes !!!!
    ik wordt dit jaar 61j en ik schrok ……zijn het nu onze laatste goede tien jaar ?

  2. Wat een fijn jaar en hopelijk wordt 2014 nog beter!!!

Geef een reactie

