zenmomenten

Het is heel erg druk op het werk momenteel. Meer doen met minder mensen, u kent het verhaal ongetwijfeld ook. Maar bon we kregen een heel goede evaluatie van het afgelopen jaar en we kunnen er weer efkens tegen. Maar het is druk, de maandagochtend vertrekken en hopen dat je vrijdagavond nog rechtstaat. Gelukkig zijn er de woensdagen om even naar adem te happen al zijn die ook goedgevuld tegenwoordig nu ik terug zelf emmer en dweil moet nemen om ons huis proper te krijgen.

En de werkweek wordt dan nog eens extra druk gemaakt door de downpoli afspraakjes van de dochter deze weken, we zullen blij zijn als dat weer allemaal achter de rug is en we opgelucht kunnen ademhalen dat we nergens een ‘slecht rapport ‘ kregen. Duimen mag 🙂

Als het zo drukke tijden zijn dan verplicht ik mezelf om weekends zo veel als mogelijk afspraakvrij te houden. Want zowel de kindjes als ik hebben die dagen broodnodig om energie te tanken. Zo ook het afgelopen weekend. Zaterdag was de misses wat hangerig door een joekel van een verkoudheid dus hing ze zowat de ganse dag voor tv terwijl grote broer zijn legoverzameling nog eens uithaalde. Mama deed boodschappen en probeerde het huishouden een beetje recht te krijgen en werkte nog een beetje door aan tripliek.

Zondagochtend liet ik de kindjes kiezen wat ze graag wilden doen: thuisblijven of een uitstapje. Het werd een uitstapje en wel naar de Rozebroeken. Tiemen amuseert zich voorlopig nog altijd goed in het peuterbad zodat ook kleine zus meekon en die had er de tijd van haar leven: glijbaan op, glijbaan af en ze liet zich niet doen door de veelal grote kleuters zenne, ze duwde ferm mee de kindjes opzij als het haar uitkwam! Ze mag er dan 2 uitzien, ze is wel degelijk 4 en dat liet ze zondag ook duidelijk merken. Na 50 keer glijbaan op en af, sprong ze nog een 20 tal keer van de rand in het badje (ze heeft de watervrees van haar broer dus niet overgeërfd) en liet zich gewillig natsproeien door alle mogelijke waterkanonnen. Het is duidelijk dat mama haar rustige (hangen aan de rand vh peuterbadje) momenten voorbij zijn in het zwembad 🙂

Na het zwemmen dacht ik mij met mijn boek te nestelen op het terras en de kindjes te laten spelen id leuke speeltuin maar dikke pech, miss Maren was duidelijk toe aan een middagdut. Anderhalf uur later haalde ik ze uit de wagen, nog altijd in dromenland maar bon ge kunt nie blijven slapen hé!

De rustige zondag werd afgesloten met lekkere pizza’s en zo was ons zenweekend weer voorbij…

En toen begon de ratrace weer…. ik moet toch dringend eens de lotto winnen zenne dat we het werkdeel een beetje kunnen afbouwen 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op zenmomenten

  1. Ik heb een hekel aan de puberteit maar nu ik dit zo lees ben ik toch ook weer een beetje blij, ik haatte de zwembadtoestanden 😉 en Chattheo was er wild van,…..en zenweekendjes ze moeten hier ook meer op de planning komen!!

Geef een reactie

