Cool

Enkele maanden geleden ging de klas van Tiemen op medisch onderzoek en tot mijn grote verbazing kwam hij niet thuis met een verwijsbriefje voor de orthopedist (hij stapt een beetje scheef met één voet en ik verwachtte mij dus aan steunzoolgedoe) maar wel met een verwijsbrief voor de oogarts. Eén oog dat het een beetje minder goed doet dan het andere. Omdat we jammer genoeg niet terecht konden bij de oogarts van Maren (patientenstop) en mijn eigen oogarts niet echt kindvriendelijk is moest ik op zoek naar een andere kindvriendelijke oogarts in het Gentse, ik deed een fb oproepje en kreeg van verschillende mama’s dezelfde dokter als tip. Waar we redelijk vlug terecht konden, dus half maart trokken Tiemen en ik samen naar Dr. W.

Een blik van herkenning (ha ja de dokter was 9 jaar lang een klasgenootje van mijn broer 🙂 ) en wat gebabbel later kwamen we aan het onderzoek toe, Tiemen was behoorlijk zenuwachtig maar het lukte allemaal goed. En ik zag de bui al hangen tijdens het onderzoek natuurlijk.. idd één oogje dat toch een stuk minder goed scoort dan het andere. Vermits afplakken maar een tijdelijke verbetering zou geven suggereerde de oogarts maar onmiddellijk een bril ‘voor in de klas en om tv te kijken’. En toen gingen de hemelsluizen wijd open, mijn kleine man zag dat hélemaal niet zitten dus…. 5 uur later ging hij nog steeds huilend slapen. Ocharm.
Op aanraden vd oogarts die het ook vreselijk vond dat hij zo verdrietig was, wachtte ik even naar een optieker te stappen voor een brilletje. En probeerde ik ondertussen Tiemen te overtuigen van de positieve kanten.

14 dagen geleden stapten we de optieker binnen en na wat vijven en zessen en nog eens terugkomen koos Tiemen een montuur. De enige die volgens ons geschikt was, een beetje met een eigen karakter en natuurlijk, of wat dacht u, de duurste van de hele winkel. (gelukkig was er een actie met vééél korting). En afgelopen vrijdag mochten we de bril gaan afhalen, nét op tijd om uit te proberen op Tiemen zijn allereerste première van zijn allereerste musical vrijdagavond. Ik mocht dus met deze coole gast op stap:

tiemen

En de musical was een schot in de roos!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Cool

  1. Ik voel zo met jouw “coole” man mee, op die leeftijd moest ik ook aan de bril en oh wat heb ik het gehaat tot ik op mijn 16de na de oren van mijn ouders hun hoofd te hebben gezaagd eindelijk lenzen kreeg,…en ik mijn ogen op mijn 34ste liet behandelen en van alles vanaf ben, hoewel ik voel dat een leesbril binnen afwendbare een noodzaak wordt :-(, succes met de “coole man”,…

Geef een reactie

