Kinderkamer make-over

De zoon en slapen het is lang een probleem geweest. Tot z’n 10 maand sliep ie bij mij op de kamer gewoon omdat er geen andere kamer was. Daarna verhuisden we en kreeg hij z’n eigen kamer. Dat ging… redelijk, al waren er toch wel beduidend veel nachten dat hij toch bij mij in bed eindigde, vooral ook de eindeloze reeks oorontstekingen hadden daar hun deel in.
En toen kwam zus en ging Tiemen netjes terug op z’n eigen kamer slapen zodat zus bij mama kon slapen de eerste maanden. Toen zus 6 maand was moest broerlief verhuizen van babybed naar groot bed. Om plaats te maken voor zus. Niet dus. Na enkele weken proberen was dat een vrij groot fiasco. Dus gingen we op zoek naar een tweedehands babybed voor bij mij op de kamer. En dus sliep zus netjes alleen op de kinderkamer en tiemen bij mama op de kamer. We probeerden nog een aantal keer te switchen en zonder de vele ziekenhuisopnames van zus zou de switch misschien wel gelukt zijn ooit maar elke ziekenhuisopname zorgde bij broer voor een klein trauma (hellep mama komt niet meer terug) en elke keer kon ik dus van scratch opnieuw beginnen. Dus ik gaf het op.

Het babybed op mijn kamer werd vervangen door een Ikea kinderbed (u weet wel zo’n twijfelgeval van 1.60m) en later werd op het babybed van zus vervangen door zo’n exemplaar. Tot voor de winter ik het – hoe gezellig ook zo samen slapen met de zoon en onze vele avondlijke conversaties – stilletjesaan tijd vond worden voor een eigen kamer voor de zoon. Hij is 6.5 jr, ik merkte dat hij af en toe al eens vroeg om apart boven te mogen spelen of gewoon gaan zitten lezen dus begon ik met de voorbereidingen.

Ik liet Tiemen een nieuw kleurtje kiezen voor op z’n muren, ik liet de woorden eigen kamer, verhuis, in de lente, zus gaat dan bij mama slapen… nogal dikwijls eens vallen en toen het lente werd was het dan zover. Mama en peter togen een weekend aan het werk en toverden de kinderkamer om tot jongenskamer (en fronsten eens onze wenkbrauwen bij het felle kleurke dat Tiemen koos). Na de verfwerken kon mama inrichten en ik deed warempel inspiratie op bij een collega-blogger :-). ik zag hoe zij een logeerbed netjes omtoverde tot zit/leeshoek voor haar zoon en imiteerde (merci dus voor de inspiratie Witch!). Tiemen vond het fantastisch. Zie hier het resultaat:

De ene hoek van zijn kamer met speelgoedkast, bed en kleerkast
DSCN1262
En de andere hoek met zijn zit/leeshoek en een speelgoedtafel.
DSCN1259

En natuurlijk vergaten we zus niet, ook haar hoekje in mijn kamer werd grondig aangepakt en omgetoverd tot een echt kleine meisjes paradijs πŸ™‚

kamer maren

En de nieuwe sleeping-arrangements zijn hier ondertussen al een paar weken van kracht en dat verloopt allemaal vrij vlot. Ik moet er alleen nog aan wennen dat ik elke morgen wakker gekust word door een goede fee πŸ™‚

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Kinderkamer make-over

  1. annelissen zegt:

    nu al een poster van one direction???? oik

    • birgit189 zegt:

      ja jong echt, enfin het is een erfenisstuk van mijn metekind van 16 die er nu uitgegroeid is… , Langs de ene kant staat hij nog onnozel te doen op Plop maar als 1D op de radio is…. all hell breaks loose πŸ˜‰

  2. Beide make-overs zien er super uit!
    Deze zomer wordt mijn zoontje zijn babybed ook ingeruild voor een groter exemplaar.
    Dus ik ben ook op zoek naar inspiratie πŸ™‚
    Van waar komt Maren haar bed? En het extra hulpstuk aan de zijkant om er niet uit vallen?

  3. Pingback: Bron van inspiratie – april |

  4. Pingback: Favoriete bloggers april - Mamaliefde

Geef een reactie

