Paasbummer

Op Pasen gaan wij traditioneel als we zijn 😉 naar oma en opa want ook daar komt de paashaas langs voor de kindjes. Nadat we in onze eigen thuin de buit geraapt hadden en een beetje gechilled hadden voor tv (en al wat chocola gesnoept of wacht dacht u) ging ik de kleren klaarleggen voor de kinderen.

Tiemen kwam al gauw naar boven om zich aan te kleden, ik zorgde ervoor dat Maren er op haar paasbest uitzag. Mijn broer ging apart rijden dus die vertrok alvast, de kindjes wuifden hem enthousiast uit, tot sebiet!

En toen ging ook ik me gauw aankleden. Terwijl ik boven ben hoor ik Tiemen beginnen wenen. Oei? Als ik beneden kom zit hij op de vloer met zijn hoofd tussen zijn knieën ‘ik heb zo hoofdpijn plots’. En mijn benen doen zo raar? Hij begint nu echt hard te wenen en ik word toch wat ongerust. Stel wat vragen. Ik wil m eens zien lopen maar dat lukt dus nauwelijks, hij zakt idd door zijn benen. Gelukkig staan we net naast het berghok als ik m plots zie kokhalsen, ik grijp vlug naar een emmer en ja hoor… daar zijn de eitjes van deze ochtend. Hij voelt zich duidelijk erg flauw dus ik laat m gaan zitten op de koude vloer en doe z’n schoenen uit. Hij geeft nog s over en ik bel naar m’n ouders dat Pasen voor ons op een andere dag zal vallen dit jaar…

Als de vlaag van misselijkheid wegebt leg ik m ih halfduister id zetel, hij blijft klagen van erge hoofdpijn dus ik bel toch maar de dokter van wacht… (op paaszondag kching….). Onze eigen huisarts is blijkbaar van dienst maar ze heeft een andere ronde dus krijgen we een andere dokter thuis. Geen koorts, harde buik of nekstijfheid gelukkig en de andere symptomen passen of in een virusje dat de ronde doet of bij een overbelaste lever/gal…(Hm zou de zoon mama haar zwakke plek overgeërfd hebben?)

De dokter schrijft een pijnstiller zuigtablet voor (hallelujah ik wist zelfs niet dat dat bestond) en iets om de maag tot rust te brengen en net als hij wil vertrekken begint Tiemen weer over te geven. De dokter is een kei in verdrietige jongetjes tot rust brengen blijkt. Dikke duim voor de dokter. Nog voor de dokter buiten is valt Tiemen in slaap en hij slaapt dikke drie uur. Ondertussen gaat mijn broer zijn medicatie halen bij de apotheek van wacht en als Tiemen terug wakker wordt kan hij eindelijk iets nemen tegen de erge hoofdpijn. Na een slokje water stop ik m boven in z’n bed voor de volgende slaapuurtjes.

En Maren en ik maken het ons gemakkelijk, thank god for restjes in de diepvries, zo hebben we toch nog een lekkere lunch en als tiemen beneden slaapt spelen wij boven en vice versa. Tegen het einde vd namiddag komt de zieke weer boven water en vraagt om een yoghurtje dat hij langzaam uitlepelt. ik maak gauw een pan wortelsoep en daar drinkt hij ook een tas van en er komt gelukkig weer een beetje kleur op zijn wangen…

Hopelijk morgen na een goede nachtrust is het ergste leed geleden en kunnen we alsnog de paashaasbuit bij oma en opa gaan zoeken. En dan nog een halve dag thuis en dan is deze paasvakantie ook al weer gedaan….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Paasbummer

  1. Dat is altijd zo zielig als je kind ziek is en ondanks het feit dat mijne zoon al groter is als ik, blijf ik hem verzorgen als een klein kind en hij vindt dat niet erg dan 🙂

  2. maaike zegt:

    dat is jammer zeg…

Geef een reactie

