uitdaging

De dochter heeft een nieuw spelletje: hoeveel keer kan ik uit mijn bed komen voordat mama écht boos wordt…..

Ze gaat slapen rond 19.30 uur, eigenlijk laat voor ne vierjarige maar ze slaapt nog een uurtje id namiddag om de avond te kunnen halen dus ok het kan. We doen haar pyama aan, poetsen de tandjes, drinken nog beetje water en dan kieper ik ze in bed. daar gaat ze alle uiltjes die op haar muur gestickerd zijn aaien, gaat ze alle foto’s van de Bengelhofdames kussen en dan gaat ze liggen. Of neen ze wil nog een beetje drinken. En dan liggen. En een kusje. En nog een kusje. Dan laat ze me naar de deur lopen en vraagt nog een kusje. En nog eens… En dan ga ik naar beneden. Voor ik beneden ben is de deur al open en staat misses al bovenaan de trap. Ofwel hoor ik een kwartier niks en staat ze dan ineens beneden. En heb ik het niet gehoord/gezien zoals deze avond…. 19.30 uur in bed , ik denk bij mezelf na een half uur ammai ze gedraagt zich voor een keertje. ik loop naar de living…. wie zit er in de zetel tv te kijken? Miss maren… ongelooflijk. En dan kijkt ze zo naar mij, met twinkelende oogjes. ‘gjappig hé mama’ SMILE.

Zucht….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op uitdaging

  1. Kris10 zegt:

    Ik zou de eerste keer moeite hebben om mijn lach in te houden maar ik kan me inbeelden dat je na een aantal keren echt boos wordt…

  2. missfolies zegt:

    Straf madammeke. 😉

  3. Het is een straffe madam, dat is nu iets wat Chattheo nooit gedaan heeft een hele waslijst wel, maar dat niet 🙂

  4. Lies zegt:

    Wij hebben er hier ook zo ééntje voor de moment. Ze kan wel maar tot aan het hekje aan haar deur en staat daar dan heel stilletjes en als ik naar boven kom doet ze snel haar deur weer dicht. Na 10 keer en meer weer naar boven lopen gaat de lol er snel af inderdaad. En oei, Minne ligt op haar dagen met middagdut maar om dik 8 uur in bed. Op die zonder (is het doel) wel vroeger. Dus half 8 vind ik zo laat niet 😉

  5. Christel zegt:

    Pienter juffertje!

  6. Natalie zegt:

    Hier houden ze me op gelijkaardige manier aan het lijntje. Als papa ze in stopt zijn ze meestal wel flink en direct stil. Maar die is er vaak niet op dat moment.
    Ik moet zeggen dat ik meestal erg boos word maar dat lijkt ook niet te helpen. Ik ben dan de keuken aan het opruimen wat ik zo snel mogelijk af wil hebben om dan nog andere dingen te kunnen aanpakken en 10x naar boven gaan is niet echt productief. Ze blijven wel op hun kamer maar ofwel liggen ze te giechelen, gooien ze met hun knuffels, ambeteren ze elkaar of roepen ze constant om mij. Ik heb al van alles geprobeerd. Positief door ze te belonen met stickers, negatief door te dreigen dat ze niet meer mogen samen slapen. Soms verleg ik een in een andere kamer maar dat leidt dan tot zon drama dat het nog langer duurt eer ze slapen :-(. We hebben hier nochtans ook n vast ritueel voor het slapengaan.
    Geraakt ze s morgens goed wakker? Misschien dat ze nog niet moe genoeg is op dat moment? Hier gaan ze er rond 8 u in maar ze kunnen wel slapen tot half 8 s morgens.
    Succes met je meid! Karakter heeft ze genoeg om er te komen!

  7. Pingback: Favoriete bloggers mei - Mamaliefde

Geef een reactie

