Einde schooljaar

Voor beide kindjes was het een belangrijk schooljaar!

Tiemen zette de stap van kleuter naar lager. Hij maakte al vlug de leesklik en eens die gemaakt was, waren de eerste wat moeilijkere weken vlug vergeten. Hij leerde ook schrijven met vallen en opstaan en een blijvend aandachtspuntje (maar daar gaan we deze vakantie met wat therapiehulp aan werken) en leerde rekenen tot 20. En hij doet dat allemaal heel goed hé, jammer genoeg is hij daar zelf niet altijd even van overtuigd (faalangst toch wel) dus ook daar hebben we wat hulp voor gezocht. Want natuurlijk ben ik megafier op zijn schitterend rapport maar nog meer wil ik dat hij zelf ook gelukkig is hé en dat is momenteel wat minder. Wordt aan gewerkt. Hij leerde ook zwemmen dit jaar, op de valreep net voor mama de privélessen ging stopzetten behaalde hij toch nog zijn brevet voor 25 meter. Hij blij en ik fier. Wat hij zelf het liefste doet op school? Vertellen, de dramalessen, muziek, optreden. Juf zei het nog, je zou het hem niet aangeven want hij komt nogal verlegen over bij momenten maar zet het kind op een podium en hij leeft op :-). In elk geval: merci Juf Sofie voor al het geduld en de troostknuffels dit jaar, denk dat Tiemen node afscheid zal nemen van zijn fantastische juf!

Maren had vorig schooljaar al wat oefenmomenten maar startte dit schooljaar voor echt in de eerste kleuterklas. Mét serieuze omkadering, met gelukkig ook nog de opvangmomenten in de crèche die we dit schooljaar langzaam afbouwden. Maar bon, ze deed dat dus schitterend hé. Mijn kleine uk heeft haar plaatsje in de klas absoluut helemaal zelf verdiend. En al was de beslissing om ze sowieso te laten meeschuiven met leeftijdsgenootjes al lang genomen, ik was toch héél fier toen de juf op het laatste overleg haar ‘rapport’ voorlas en concludeerde dat er eigenlijk geen enkele reden is om haar id eerste kleuterklas te houden. Ze doet dat gewoon even goed als haar klasgenootjes. Dat ze ook supergeliefd is op school tja daar schrik ik dus niet van, zoals zij aan de lopende band kussen en knuffels uitdeelt, kindjes troost en gewoon heel lief doet. Een succesverhaal dus. Volgend schooljaar gaan we met dezelfde ondersteuning naar de bijtjesklas. Mama is heel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen want een mengklas K2K3 dus zeker gewoon al fysiek gaat Maren daar de lilliput van dienst zijn 😉

Maar eerst staan ons 9 weken relatieve rust te wachten. Mijn werkproject is min of meer afgewerkt dus nu volgen er ‘normale’ werkweken en toch een paar recupdagen voor al die overuren van de laatste maanden. Er zijn ook 4 échte vakantieweken gepland dit jaar en daar gaan we heel erg van proberen genieten vooral. Met veel ontspanning en ook een klein beetje werken want onze living moet dringend een nieuwe verflaag krijgen en wat heringericht worden…

Eerste taak op mijn lijstje: op zoek naar een konijnenhok en bijhorende konijnen, belofte maakt schuld en de zoon herinnert mij daar maar al te graag aan 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Einde schooljaar

  1. Bij ons wordt het de jacht op een kitten 🙂 :-),…….geniet van de rust en het tragere tempo 🙂

  2. maaike zegt:

    wij haalden ons konijnenhok bij van cranenbroeck; dat scheelde toch wat in prijs. En ik hoop dat uw zoon de konijntjes echt tam krijgt 😉 bij ons is dat niet zooo goed gelukt. Tja, ’t zijn er ook 2 natuurlijk…

  3. trijnewijn zegt:

    ik heb een tijdje gezocht naar een onopvallend plekje om dit te typen. Bij het lezen van je zin “mijn introverte grote jongen die de wereld toch soms als zo moeilijk ervaart. ” leek het even of je het over mijn kleine jongen had. of hierboven, bij het stukje dat je zoontje zelf niet zo overtuigd is van zijn kunnen, ook al kan hij het. Misschien, heel misschien, herken je je zoontje in meerdere puntjes hier http://hooggevoeligvlaanderen.be/hooggevoeligekinderen.html en kan het helpen om daar meer over te lezen. Dit is niet bedoeld om hem een labeltje op te plakken, integendeel, maar omdat het mij hielp. Omdat dat woordje hooggevoelig/hoogsensitief niet alleen op mijn zoon (en in veel opzichten ook mijn dochter) van toepassing is, maar ook op mezelf en het meer duidelijk maakt dan verlegen/introvert/wat faalangstig/… Googlen op/lezen over hooggevoeligheid kan ook concretere tips geven om het te zien als sterkte ipv zwakte, terwijl je moeilijk teksten vind waar verlegenheid/faalangst en andere redelijk typische gedragingen… als pluspunt gezien wordt. Verwijder dit commentaar maar eens je het gelezen hebt, het hoeft niet op internet zichtbaar te blijven dat ik het je suggereer en ook niet dat ik er zelf ervaring mee heb.

Geef een reactie

