tranen om opa

Mijn pa belandde net voor het weekend op de spoed met een nogal serieuse aandoening. Totaal onverwacht en direct zoiets serieus. Mijn pa, de mens die het huishouden rechthoudt bij mijn ouders sinds mijn ma immobiel en pijnpatient is. Een horrorscenario dus, ik kan het u zeggen. Want er zijn niet alleen de zorgen om mijn pa natuurlijk maar mijn ma kan dus erg moeilijk alleen haar plan trekken. En vermits ze redelijk immobiel is kan ze ook niet bij ons terecht gezien de slaapkamers boven zijn en trappen niet mogelijk. Dus is het hier al drie dagen lopen, spurten en vliegen om vanalles te regelen, mijn ma te helpen waar mogelijk met haar verzorging, met boodschappen, eten, ervoor te zorgen dat ze elke dag ih ziekenhuis geraakt en terug naar huis, er ook te zijn voor mijn pa die ondanks zijn ziek zijn ook zorgen heeft in zijn vrouw natuurlijk.

Vrijdag waren de kinderen dolgedraaid, ik denk dat we 4 keer over en weer gereden zijn van huis naar oma en terug en dan nog 2 keer naar het ziekenhuis… overal wachten, nergens iets te doen voor hen. Gelukkig kon ik zaterdag één van onze babysits gans de namiddag inschakelen en komt ook morgen gans de namiddag een babysit bij ons thuis zodat ik mijn handen vrij heb. Nog een oplossing vinden voor dinsdag en daarna is mijn broer terug van reis en kan die ook helpen.

En niemand zijn hoofd staat naar iets en ik moet nog zoveel doen voor tiemen zijn lentefeest binnen 14 dagen… àls we het kunnen laten doorgaan natuurlijk. Want zonder grote vriend opa geen feest. Dat staat vast voor Tiemen.

En hopelijk komt mijn pa hier heelhuids door…. want drie dagen ziek zijn en hij ziet er 10 jaar ouder uit en voelt zich 20 jaar ouder heb ik de indruk. Duimen maar….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op tranen om opa

  1. Sabine De Clercq zegt:

    We duimen mee dat opa weer snel beter is … sterkte !! Stuur je me eens je adres door, dan stuur ik Tiemen een kaartje voor zijn lentefeest.

Geef een reactie

