Deze zomer

Deze zomer was te kort. Te kil. Te nat. Te donker.

Ik realiseerde me deze namiddag dat ik deze zomer geen enkele keer een terrasje gedaan heb, met een koel drankje met mijn gezicht in de zon naar voorbijgangers gekeken heb. Dju toch.

Ik herinner me vaag een paar leuke dagen aan zee maar écht overtuigend warm en zonnig waren die niet, het gezelschap maakte gelukkig veel goed. Ik kijk naar foto’s van een superzomerdag in onze tuin met downvriendjes en vriendinnekes op bezoek, van een paar gestolen uren met de kindjes in de Blaarmeersen. Ergens in mijn achterhoofd dwalen herinneringen van een paar leuke zwembadbezoeken met mijn kroost, van logeerpartijtjes van vriendjes en vriendinnetjes van de kindjes. Ik had een topavond op restaurant met vriendinnen maar ook daar lagen vreugde en verdriet héél dicht bij elkaar. Er was dus sprake van wat ontspanning hier en daar. Maar echt overtuigend is het allemaal niet.

Deze zomer was er één van vooral veel verdriet om konijntjes die dood gingen, één vol zorgen om oma en opa, één waarin ik de professionele uit-knop maar niet kon vinden.

En morgen start de ratrace opnieuw, tien maanden duiken, in vrije val, ploeteren en af en toe lucht happen om hopelijk eind juni heelhuids terug boven te komen.

Deze zomer was te kort. Te kil. Te nat. Te donker.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Deze zomer

  1. Natalie zegt:

    Hey Bé,

    hier overheerst een beetje hetzelfde gevoel,de zomer heeft ook bij ons niet gegeven waar we op hoopten – spijtig genoeg.

    Sterkte daar ! Het zonnetje schijnt vandaag. En gisteren heb ik eens geteld: het is maar 8 weken tot de herfstvakantie en dan 7 tot de kerstvakantie. 10 maand is te lang om tegenaan/op te kijken…

  2. TheMiss zegt:

    Hopelijk wordt het een warme winter…

  3. onzeweg zegt:

    Niet teveel denken aan de lange tijd voordat het weer zomer is, en komende dagen genieten van het zonnetje, daar knapt iedere mens van op.

  4. Ik vond de zomer top, vooral het stressloze en het zonder tijdsdrukloze,……..

Geef een reactie

