3 2 1 Go!

Ook hier is het schooljaar weer gestart. Tiemen is nu een kolibrie (tweede leerjaar) en Maren een bij (tweede kleuterklas) .

Tiemen heeft de eerste week nogal een leuke week gehad precies, hij kwam toch elke avond enthousiast thuis. En ook zijn slaappatroon is er serieus op verbeterd, niet te veel gezaag meer als hij moet gaan slapen, om 20.30 uur naar boven, nog beetje lezen en om 20.45 uur licht uit. op één avond na is dat perfect gelukt. Wordt afwachten hoe we de volgende weken school en therapie gaan combineren want nu zit gans de woensdagnamiddag dus vol en noch Tiemen, noch mama vinden dat leuk. Tiemen wil thuis met zijn speelgoed spelen of op straat met zijn vriendjes. Enfin, we zien wel wat het geeft de komende weken..

Maren is aarzelend gestart, de eerste dag was maar zo en zo. Een nieuwe juf, een nieuw klaslokaal, veel nieuwe kindjes in de klas. Gelukkig zit grote vriendin Eva dit jaar bij haar in het klasje, die 2 kunnen het uitstekend vinden met elkaar zegt de juf. Gisteren stond er een ganse lofrede over Maren in het heen-en weerschriftje, het is de afgelopen dagen allemaal heel vlot verlopen. Vanaf volgende week zou ook haar therapiepuzzel weer volledig moeten kloppen en zijn we vertrokken voor alweer een boeiend schooljaar.

En de mama die is ook weer vertrokken, al ontbreekt het wat aan goesting en energie om er echt volledig voor te gaan. Mijn goed voornemen om dit schooljaar veel meer de fiets te nemen naar school en werk is wél goed van start gegaan, deze week 3/5 dagen naar school/werk gefietst. Nog een oplossing vinden om wat meer gerief te kunnen meenemen op de fiets zodat ook de laptop meekan en dan zijn we écht vertrokken.

Maren

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op 3 2 1 Go!

  1. anomama zegt:

    Hier heb ik grote fietstassen van Clarijs. Aan de ene kant mijn rugzak, aan de andere kant mijn handtas, regenbroek,…

    • birgit189 zegt:

      dat lukt niet met het fietsstoeltje…. ik ga kijken om mijn bagagedrager te laten verlengen, dan kan ik daar evt fietstassen aanhangen..

      • anomama zegt:

        Ik heb een zadeltje vooraan speciaal daarvoor. Het gaat dan om beperkte afstanden, dus dat moet lukken.
        Maar misschien is een onderwaterfiets wel iets voor Maren en jou?

  2. En een grote bak vooraan???

  3. Upje zegt:

    Ik heb vooraan zo’n grote rieten mand, daar gooi ik mijn laptop in als ik hem eens mee naar huis moet nemen.

Geef een reactie

