Pols

Ik heb al gans de zomer een pijnlijke pols. Vorige week werd het ineens nog wat erger met 2 gevoelloze vingers en werd het dus toch maar tijd voor dat al zo lang uitgesteld doktersbezoek. Dokter Evelien stelde wat vragen en liet me wat dingen doen en besloot toen me toch maar door te sturen voor een echo en rx voor de zekerheid. Dat ze overbelasting vermoedde maar toch iets anders (genre cyste etc) wou uitsluiten. Gelukkig hebben wij vlakbij een privé radiologie waar je altijd heel vlug terecht kan en kon ik dus dezelfde namiddag al langs gaan. De radiologe bekeek het eens langs alle kanten, tja, dat zit vol vocht en dat drukt dus op je zenuw en op je spieren wat de gevoelloosheid en de pijn verklaart… gelukkig geen cyste of zo dus. Alhoewel ‘gelukkig’. Een cyste was een duidelijke ontstekingsoorzaak geweest, nu is het wat natte vingerwerk natuurlijk… ja ik doe veel te veel computerwerk, ja ik hef me het pleuris aan Maren, ja ik rust weinig en ben altijd bezig en loop dus moe en ben dus minder weerbaar.
Je moet maar eens een weekske thuisblijven zei dokter Evelien. Juijh. Not. Enfin, ik ben braaf thuisgebleven op 1 werkvergadering na, ik heb mijn uiterste best gedaan om de 2 x 30 minuten computer per dag te respecteren (fail fail) en heb geprobeerd mijn zinnen wat te verzetten (dank u Jani voor een hilarische aflevering van zo man zo vrouw deze week trouwens). Ik draag braaf mijn brace als ik autorijd of andere polsbelastende dinges doe. En ik heb eigenlijk ook redelijk flink mijn ontstekingsremmers genomen. Resultaat na 1 week: geen gevoelloosheid meer maar wel meer pijn. Veel meer pijn eigenlijk. Dr. Google is redelijk duidelijk over overbelaste polsen: learn to live with it. Dat gaan we maar doen dus hé… Maandag back to work en zien wat het geeft….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Pols

  1. Au,…want dat is zo’n vervelende zeurende pijn. En dat bezig zijn, ik word er vreselijk moe van,.heb deze week geen enkele keer mijn zetel gezien,…

  2. evavertelt zegt:

    Ai toch… Hier ook vocht in de gewrichten en ontstekingen ed. Oorzaak? We dachten ook dat het heffen van kleine Kadee er voor een groot stuk tussen zat, maar het bleek lupus te zijn… Ik hoop dat jij er snel vanaf bent! x

Geef een reactie

