Lezen

Ah het is herfst! En alhoewel ik gans het jaar door lees (26 boeken dit jaar al op de teller, u vindt het lijstje hier ergens bovenaan) vind ik de herfst toch bij uitstek het leukste leesseizoen. ’s avonds als alles stil is (lees: mijn 2 kwajongens eindelijk slapen…) en het huishouden min of meer aanvaardbaar geregeld is dan duik ik de zetel in, onder een dekentje, met een bordje koekjes en een tas kamillethee naast mij en lees. Momenteel: Ik ben pelgrim (Terry haeyes). Een dikke turf van 700 blz en verkocht vanaf blz 1 want je wordt direct meegezogen in een zeer spannende thriller.

Wat nog leuker is: de zoon leest ook! Ik ben zelf beginnen lezen zoals iedereen ih eerste leerjaar en volgens mijn moeder las ik al hele boeken vanaf kerst (ik zal haar maar geloven πŸ˜‰ ) maar ik ben dus idd al van kleinsaf een echte boekenwurm. Tot zo ver dat ik ergens ih lager ook naar de bib in het naburige dorp ging omdat in onze eigen bib alle voor mij op dat moment geschikte boeken gelezen waren… De zoon begon wat aarzelend maar sinds deze zomer leest hij dus ook uit eigen initiatief en kan hij er ook echt van genieten om id bib rond te kijken naar een volgend boek. ‘De wereld van kat en mus zomer’ van Katrien Vandewoude bv vond hij heel leuk! (het vervolg ligt in een mooi geschenkpapiertje te wachten tot zijn verjaardagsfeestje) Maar hij leest ook graag strips en hij leest ook graag voor aan zus. De plop- en samsonboekjes worden dus ook nog altijd verslonden.

Op fb circuleerde zo’n kettingding: noem je 10 favoriete boeken…. awel ik zal ze hieronder ook eens zetten:

Sprakeloos – Tom Lanoye
De Wintertuin – Kristin Hannah
The world according to Garp – John Irving
AprilhΓ€xan – Majgull Axelson
De daisy sisters – Henning Mankell
Een dag in Gent – Herman Brusselmans
Zuster Luc – Kathryn Hulme
Onder de ombu-boom – Santa Montefiore
De schaduw van de wind – Carlos Ruiz Zafon
Kruistocht in spijkerbroek – Thea Beckman

Van Zafon mag je eigenlijk de hele reeks nemen en wat ik meer dan schromelijk vergat: de Harry Potters natuurlijk.. Wat heb ik daar een leesplezier aan beleefd, en nog! Ik herlees die af en toe eens just for fun.

Wat kan ik nog vertellen, ik koop veel boeken (te veel maar bon ik heb geen andere echte hobbies..), nieuwe maar ook tweedehands. En we gaan tweewekelijks naar de bib. Ik lees ook de krant elke dag natuurlijk en tijdschriften die ik links en rechts doorkrijg. En blogs natuurlijk maar dat is voer voor een volgens postje!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Lezen

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    Wat een gezellig beeld, dat avondje onder een dekentje met een kopje thee en een boek. Heerlijk!

  2. Silke zegt:

    Ik heb dus geen enkel boek gelezen van je favorieten lijstje. Hoewel Zafon klaarligt. (Al meer dan een jaar, maar kom πŸ™‚ )

Geef een reactie

