Sunshine blogger award

Ik werd genomineerd door deze madam en ze schreef me dan ook nog een heel lief mailtje om uit te leggen waarom ze me nomineerde dus voila, het gemakkelijkste blogonderwerp ooit (en dankbaar want ik was gelijk precies een beetje in een herfstslaap geduikeld). Merci Sabrina en ik ga deze week zeker eens tijd nemen om het volledige Leonverhaal eens te lezen!

Dus hierbij:

sunshine-award

En nu moet ik hier wat weetjes over mezelf die nog “niemand” weet met u delen. Hm. Eens peinzen…

1) ik heb ook een oogafwijking zoals het zoontje van Sabrina, zo erg niet zeg ik er vlug even bij maar toch ook aangeboren cataract. Wat maakt dat ik op mijn 12e gezegend werd met een lelijke bril, op mijn 20e een paar operaties onderging (de ene al beter gelukt dan de andere) en dat ik na mijn 30e en dankzij een super oogarts die bleef zoeken naar oplossingen toch nog een 10-tal jaar brilvrij door het leven gegaan ben. Helaas heeft ondertussen de leeftijd ongenadig toegeslagen en ben ik sinds vorig jaar dus weer brildrager. Met iets meer goesting dan vroeger moet ik wel zeggen. Handig is het niet maar bon…er zijn ergere dingen ih leven dan een bril moeten dragen

2) om op de aangeboren toestandpad te blijven: tot mijn 16e had ik een redelijk grote moedervlek in m’n gezicht, op m’n rechterwang, ik vond het vréselijk toen de huisarts zei dat het tijd werd die toch eens te laten weghalen ( ja jong dat zit er dus al van jongsaf in hé: de mensen moeten mij maar nemen gelijk ik ben 🙂 ) maar bon te veel kans op vreselijke dinges dus weg ermee. Mijn papa moest efkens id gang gaan zitten toen hij de vreselijk grote spuit zag waarmee ze de plaatselijke verdoving in m’n wang spoten, ik heb gezworen die dag dat ik nooit nooit van m’n leven nog iets onder plaatselijke verdoving ging laten doen.

3) iets totaal anders: ik heb 5 jaar zweeds gestudeerd…. :-), waarom? Euh gewoon ik wou nog iets bij studeren, ik ben goed in talen,.. Was leuk. helaas blijft daar niet veel meer van hangen (enfin, een artikel lezen in een Zweedse krant lukt me nog mits wat woordenboekhulp erbij)

4) ik kan niet zingen. ik kan totààl geen toon houden. Het is de ene mens gegeven en de andere totaal niet. Legendarische uitspraak van een stagementor tijdens het jaar dat ik voor lagere school leerkracht studeerde: ‘hm ja uw muziekles, tja, ik kan niet zeggen dat het goed gezongen was (die arme kindjes hielden de handjes over hun oren) maar uw enthousiasme maakt alles goed!!! 🙂 U zal mij dus nooit betrappen op zingen ih openbaar, ik beloof het u plechtig.

5) ik ben redelijk allergisch aan alle mogelijke doucheproducten/parfums etc…. zo jammer want ik ben mijn Sanex/Nivea geurtjes langzamerhand beu ah worden. Maar er is hoop! Ik kreeg recent een bodylotion van de hema cadeau die ik toch maar eens uitprobeerde en waar ik dus niet allergisch op reageer…. to be continued…

6) de mensen die mij kennen weten dat ze mij idd moeten nemen gelijk ik ben. ik ben geen schminkmadam en ook geen kapselmadam. Ik draag al jàààààren hetzelfde halflange kapsel dat meestal rap in een staartje verdwijnt. Maar ik ben wél verzot op nagellak! Niet aan mijn vingernagels (want ik blijf dat onsmakelijk vinden zo zwarte vingernagels really als het bakkersmeisje zwarte nagels heeft check ik mijn brood gelijk altijd meer dan anders) maar ik lak dus wel mijn teennagels! Ha! Ergens diep vanbinnen zit een beautyqueen!

7) mijn kinders hebben elk drie namen… Tiemen werd gezegend met de namen van mijn opa’s (Josse Willem) en Maren met die van mijn oma’s (Marthe Heleen). Dat was een verrassing voor mijn ouders toen Tiemen geboren werd. ik had de geboorte akte ingelijst en gaf die op het geboortefeest fier als een gieter aan mijn ouders waarop mijn moeder: “sèèèèg ge zijt gij zot zekers! Ge doet die kinders dat toch niet aan om die meer dan 1 naam te geven!” Toen ik fijntjes opmerkte dat het wel om de (ietwat modernere versie maar bon) van de naam van haar vader ging werd ze stil. En Tiemen vindt het geweldig. Vandaag ben ik gelijk meer ne Josse zegt hij dan…

Et voila daarbij weet u weer wat meer over mij. ik zou hier nu eigenlijk nog wat bloggers moeten nomineren maar dat ga ik niet doen. Wie wil neem het stokje aan en laat u volledig gaan…

En morgen, morgen beginnen we met #projectblogboek… stay tuned!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

