Mijn favoriete foto

ik maak graag en véél foto’s van mijn kinderen. Omdat ze zo vlug groot worden, om te kunnen terugkijken en mijmeren over leuke (en soms minder leuke) momenten, voor de kindjes zelf later als herinnering (wat vind ik het jammer dat er van mijn ganse kindertijd maar 1 album van 10 blz bestaat..). En ook gewoon omdat ik graag foto’s maak. De kindjes zelf vinden het meestal leuk als ik weer eens met mijn fototoestel ronddraaf en ik respecteer het natuurlijk ook als ze er echt geen zin in hebben. Niet overdreven duizenden en duizenden foto’s heb ik op mijn laptop (en een kopie op mijn externe harde schijf én een kopie bij smartphoto én veel foto’s in mijn fotoarchief op fb) staan…

Je zou denken…. veel mooie foto’s… moeilijk om daar een keuze uit te maken…. Awel neen. Ik heb écht één favoriete foto. Eéntje die ik zelf maakte een dik jaar geleden op een zondagochtend. Het is mijn lievelingsfoto omdat ze er opstaan zoals ze zijn en je zo hun karakters kan aflezen uit de foto: mijn extraverte kleine meid met open blik naar alles en iedereen en mijn introverte grote jongen die de wereld toch soms als zo moeilijk ervaart. En hoe de kleine zus haar broer omarmt alsof ze wil zeggen: bij mij ben je veilig. Terwijl het lot eigenlijk het omgekeerde voorzien heeft… Als ik er naar kijk krijg ik een heel warm gevoel…

tiemen en maren zw

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Mijn favoriete foto

  1. clairevdc zegt:

    Prachtige foto’s en prachtige woorden… Xxx

  2. Sabrina zegt:

    De kindjes op de foto en wat de mama erover vertelt: zo mooi!

  3. onzeweg zegt:

    Het is een prachtige foto. wat heb je goed omschreven waarom deze foto zo bijzonder voor je is.
    Het zijn 2 schatjes die elkaar in deze harde wereld zullen steunen.

  4. Zo mooi om te zien,……prachtfoto!

  5. Prachtige foto! Terecht hartverwarmend!

  6. prinses op de kikkererwt zegt:

    Prachtig. Je mag erg trots zijn op je kindjes!

  7. Els zegt:

    Is inderdaad een prachtige foto!

  8. leezzz zegt:

    Megakippenvel. En een traantje…

  9. Liese zegt:

    Ooohh prachtig!

Geef een reactie

