ik staak niet

Ik geloof namelijk niet dat onze toch al zeer broze economie platleggen de oplossing is.

Pas op, ik ben ook niet helemaal akkoord met al het leuks wat onze nieuwe regering (waar IK niet voor gekozen heb dat wil ik wel eens duidelijk stellen) voor ons in petto heeft. Het zou allemaal een beetje eerlijker verdeeld mogen zijn en ja ik vind ook dat mensen met meer geld ook meer mogen inleveren dan een doorsnee gezin en dat mensen die het al moeilijk hebben helemaal nièt geraakt mogen worden door de maatregelen die ons de komende jaren boven het hoofd hangen..

Maar een land platleggen (en laten we wel wezen niet één keer maar al voor de vierde keer op een maand tijd…) én luidkeels schreeuwen zonder zelf echt een redelijk debat te (willen) voeren en constructieve voorstellen te doen… ik heb het er een beetje moeilijk mee…

Ik wil gerust op een originele manier mee actie voeren als blijkt dat er nà overleg, dat door alle partijen een deftige kans gegeven is, nog altijd blijkt dat de ene groep id samenleving zwaarder getroffen wordt dan de anderen… Maar doe dat ludiek, doe dat geestig en vooral doe dat op een moment dat de economie er niet van afziet… want nog meer bedrijfssluitingen, dus werklozen, dus minder kapitaal is écht niet de oplossing. Echt niet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op ik staak niet

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    Dankjewel. Ik begon me al af te vragen of ik de enige was, die een andere regering en een ander beleid wil, maar dit geen manier van doen vind. Ik kan hier niet achter staan, ik vind dat de verkeerde mensen getroffen worden en ik vind het ook erg mes-op-de-keel-achtig. Ik hoop dat de partijen een keer een contructief gesprek kunnen gaan voeren. Dit meten van krachten, gaat volgens mij nergens naar toe.

  2. anomama zegt:

    Hier ook heel bewust, niet gestaakt…. Maar ook, heel verbouwereerd, gekeken naar wat zo’n hetze met mensen doet. Angstaanjagend gewoon…

  3. Wij hebben niet gestaakt maar het stakingsrecht wel met lede ogen aanzien. Ik vind dat er de laatste stakingsdag vooral zeer respectloos werd gehandeld… Vooral van de stakers uit. Ofwel is dat het beeld dat de media ons voorhoudt…

Geef een reactie

