Mijne woensdag

Hoe ziet een gemiddelde woensdag eruit bij ons?

Zoals elke schooldag sta ik op om 6.30 uur, neem mijn krant & ne warme chocomelk en placeer mij in de zetel onder een dekentje voor een kwartiertje. Rustig wakker worden heet dat en mééstal is mij dat ook gegund.

Om 6.45 uur begin ik in de keuken alles klaar te zetten om boterhammen te smeren voor het ontbijt/boterhamdozen en vul ik koekjesdozen en drinkflessen & wat er eventueel extra mee moet naar school. Om 07.00 uur ga ik de kindjes wakker maken als ze nog niet uit zichzelf opgestaan zijn ondertussen. Ze kruipen allebei in de zetel onder een dekentje, ik smeer ontbijtboterhammen en zij eten ontbijt voor tv. Ondertussen vul ik de brooddozen en maak de boekentassen verder klaar en zet die aan de deur. Ik smeer een tweede boterham voor de kinders en spurt dan naar boven om mij te wassen/ aan te kleden. 8 minuten heb ik daarvoor nodig.
Eens terug beneden geef ik de kindjes drinken en ga de konijntjes eten/drinken geven.
om 7.45 uur begin ik de kindjes aan te sporen zich aan te kleden, bij Tiemen moet ik natuurlijk niet meer helpen, bij Maren nog veel. Eventuele medicatie wordt ook nu gegeven (elke ochtend neusje spoelen bij maren bv…), ik was vlug hun gezichten en handen en dan is het jassen/mutsen/sjaals aantrekken en spurten naar de auto/fiets. Als alles goed gaat is het dan 8.05 uur, om 8.10 uur zijn we op school.

De ene woensdag werk ik 4 uur, de andere niet… Gisteren was een werkende woensdag dus ben ik tot 12.30 gaan werken, rap een boodschap gaan doen en om 13 uur de kindjes van school gaan halen. (ze kunnen op woensdag ook op school eten en zelfs de ganse namiddag blijven indien nodig…).

Vermits mijn kinderen eigenlijk gewoon kleine varkentjes zijn in mensengedaante waren hun jassen wéér pottezwart en vlogen de jassen/mutsen zoals elke woensdag en zaterdag de wasmachien in..

Om 13.30 uur stond onze thuisbegeleidster voor de deur. Zij komt zo om de 6/7 weken een tweetal uurtjes langs om de ontwikkeling van Maren op te volgen en een paar zaken met mij te bespreken. Gisteren speelde ze een uurtje spelletjes met de kinderen (want natuurlijk wordt ook Tiemen betrokken daarin) en besprak ik met haar hoe het verloopt op school momenteel en hoever ik sta met de aanvraag van een aantal zaken (pab & pampervergoeding).

thuisbegeleidster

Om 15.45 uur was ze weg en kon ik samen met de kindjes aan de slag om koekjes te bakken voor het kerstfeestje op school. Terwijl het deeg eventjes id koelkast rustte checkte ik mijn (werk)mails. Na het koekjesmaken en terwijl ze id oven zaten kookte ik vlug ons avondeten (simpel en op 15 min klaar: kipfilets met appelmoes en rijst).

O en onze koekjes zagen er goed uit!

koekjes

Na het avondeten gingen de kindjes tv kijken en ik ging in mijn kleerkast (waar niet alleen mijn kleren liggen maar ook een voorraad te kleine en nog te grote kleren vd kindjes) op zoek naar kleertjes om weg te schenken aan een gezin in moeilijkheden met 2 kleine jongens. Ik keek ook eens bij het speelgoed dat opzij stond om weg te doen en pakte voor elk kindje ook een kerstkadootje in. En stak alles in mijn auto om vandaag weg te brengen.

om 19.15 uur is het tijd voor de kleine meid om te gaan slapen en na een verhaaltje en een dikke knuffel (en nog één en nog één) gaat de kleine meid meestal rustig slapen.

Daarna ruimde de ik de tafel af, checkte de boekentassen, hing de ondertussen gewassen jassen uit in de living om te drogen en ging de konijntjes terug eten geven.

Om 20.30 uur is het dan tijd om ook Tiemen in bed te stoppen, hij mag dan nog 10 minuutjes lezen, ondertussen ruim ik de living op.

Eenmaal id maand haal ik mijn ‘rode mapje’ uit… het minst leuke moment vd maand want daar zitten de facturen en rekeningen in. Met de eindejaarspremie op de rekening was er wat extra ruimte om wat achterstallige therapie en opvang facturen te betalen en dat deden we dan ook maar.

Ik speelde mijn dagelijkse rondje rummikub op fb en daarna was het tijd voor de slimste mens. Daarna ging ik nog eens de konijntjes van proviand voorzien, de kindjes eens onderstoppen en na nog een kwartiertje lezen (serieus als ge maar een kwartier per dag kunt lezen schiet ‘ik ben pelgrim’ dus écht niet op!) ging het licht uit.

En 6 uur later begon de ganse ratrace opnieuw haha….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Mijne woensdag

  1. prinses op de kikkererwt zegt:

    Wow, ik sta versteld! Wat knap van je dat je er in slaagt koekjes te bakken met de kindjes en nog kleedjes en cadeautjes voor een ander gezin te verzamelen. Sterke vrouw!

  2. Mijn respect my lady, mijn respect!!!

Geef een reactie

