Voornemens

Ik schrijf bewust niet ‘goede’ voornemens want of wat ik voor 2015 plan meer te doen of niet meer te doen of opnieuw te doen… ik weet niet of dat allemaal zo ‘goed’ is. Het is veeleer wat gewone dingen in de gaten houden, levensstijl wat aanpassen…

Maar bon wat ik herhaal van vorig jaar:
– meer met de fiets naar school/werk, we zitten wat in een winterdipje maar eens het voorjaar weer komt piepen, springen wij weer de fiets op. Maar in vergelijking met alle voorgaande jaren heb ik dus in 2014 vééééééél gefietst! Nog van dat!

– terug 30 boeken proberen lezen… ik ben in 2014 gestrand op 29 uiteindelijk omdat de 30e een klepper van 800 blz was en ik de laatste weken gelijk geen leeshonger had.. maar kijk, ik kreeg wat boeken cadeau en kocht er zelf ook nog een paar met de feestdagen, we are back in business. (en ik ga het, naast hier, nu toch ook wat beter proberen bijhouden op Goodreads)

en de nieuwe voornemens:

– geen nieuwe boeken kopen en met nieuw bedoel ik dus nieuw voor mij, dus ook geen tweedehands…. ik heb een halve boekenkast vol ongelezen materiaal staan.. meer dan genoeg om een jaartje verder te kunnen!

– bewuster omgaan met voeding… die koppenreportage over suikers heeft mij toch wat ah denken gezet… sinds vandaag ben ik dus weer frisdrankloos en ook bij het boodschappen doen ga ik er echt op proberen letten om veel minder bewerkte producten te kopen… dat er bv suiker toegevoegd wordt aan gehakt dat je voorverpakt koopt in de supermarkt… ongelooflijk toch. Onze beenhouwer draait dat en zet dat sebiet in de etalage, zonder additieven..zo dingen, daar kan je toch echt op letten denk ik dan..

– meer bewegen… sporten dat is hier niet echt aan de orde vrees ik, maar wat vaker te voet gaan, de fiets meer nemen, tijdens mijn middagpauze eens een kwartiertje stappen ipv achter mijn buro op fb zitten lummelen..dat zijn kleine dingen die niet zo veel inspanning kosten en hopelijk wel mijn gezondheid ten goede komen

– meer tijd nemen om echt tot rust te komen… wat minder pc tijd, god wat kan ik mij soms verliezen in urenlang gedraal achter die pc, echt tot rust kom ik daar niet, toch niet mentaal. En het is vooral dààr dat het schoentje wringt momenteel, het molentje dat blijft draaien… Wat meer spelletjes spelen met de kinderen, wat meer bewegen samen met de kinderen, avondjes uit met vriendinnen, mijn zinnen gewoon wat meer verzetten… moèt kunnen zonder een aanslag te zijn op mijn beperkte gezinsbudget, toch? (gooi uw tips voor leuke budgetvriendelijke kinderuitstappen maar in de commentaren!)

Voila, ik heb de lat voor mezelf niet erg hoog gelegd dit jaar, het moeilijkste zal zijn om geen boeken te kopen vrees ik 😉

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Voornemens

  1. Inge Frans zegt:

    Kom maar eens wandelen in ons parkbos! Danzij de knuppelpaadjes vinden de kinderen dat ook leuk!

  2. Inge Frans zegt:

    En passeer dan ook even aan de Simmonetschool: daar hangt een ‘little free library’: als je er een boek instopt, mag je er een ander uithalen.

  3. prinses op de kikkererwt zegt:

    En volgens mij doe je al een heleboel dingen geweldig. Althans, dat lees ik hier toch.

Geef een reactie

