Over eten

Vroeger postte ik hier elke week in een aparte rubriek ons weekmenu. Elke vrijdagavond maakten we een menu op, gingen boodschappen doen en voila, lekker gemakkelijk. Eens je dat zo een tijdje gedaan hebt kan je eigenlijk gemakkelijk teruggrijpen naar vroegere weekmenu’s en nu houd ik dat dus zo niet meer bij. Maar kijk, hieronder wat we de komende week gaan eten:

zaterdag: schnitzels met aardappelen en gestoomde bloemkool
zondag: hespenrolletjes met witloof en puree
maandag: kippenworst met spinaziepuree
dinsdag: spaghetti bolognaise (keuze van de jarige!)
woensdag: gestoomde zalm met broccoli en aardappelen
donderdag: gevulde tomaten met rijst
vrijdag: restjesavond

Sinds 1 januari zijn de grote mensen hier in huis min of meer op dieet. Voor mij wil dat zeggen: geen frisdrank, véél minder snoep, koffiekoeken en belegde broodjes, een paar keer id week geen aardappelen/rijst nemen bij de hoofdmaaltijd. Als ontbijt eet ik een boterham, notenmengeling of havermout, als middageten eet ik soep of een slaatje en ’s avonds eet ik normaal. Mijn tussendoortjes zijn vooral geweldig veranderd.. gedaan met de koeken é chocolade in mijn burolade maar elke dag fruit, noten mee naar het werk. Water & thee drinken en af en toe eens een glaasje fruitsap. En zo gaat de weegschaal langzaam maar zeker richting het getal dat ik in mijn hoofd heb!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Over eten

  1. En je voelt je waarschijnlijk stukken beter :-), go go go!!

Geef een reactie

