Wat als…..

Ken je die vraag: stel dat je ooit de Lotto wint, wat zou je dan doen met al dat geld? Iedereen lacht daar al eens over en slaat aan het fantaseren. ‘een nieuw huis, een jaar niet werken, een vakantiewoning in het Zuiden, een nieuwe auto, een goed doel steunen, …’

In het kader van ‘een mens mag al eens dromen’ zou ik het volgende doen met dat geld (véél geld haha):

Ik zou ergens in de groene rand rond Gent een boerderij kopen. Daar een mooi woonhuis van maken met een aantal eenpersoonswoningen aan. Ik zou boerin worden, een zelfplukboerderij beginnen voor fruit & groenten, nog wat kleine diertjes erbij zodat ik ook eitjes kan verkopen, geitemelk, … Ik zou een boomgaard aanleggen zodat ik zelf biologisch sap kan maken en verkopen.
De huisjes die aan mijn woning aangebouwd zijn zou ik gebruiken om een aantal mensen met een mentale gave (ik hou niet zo van het woord handicap of beperking en ‘gave’ klinkt zo mooi, zo positief, vindt u niet?) aan begeleid zelfstandig wonen te laten doen. Zij kunnen mij dan helpen met de boerderij te onderhouden, mensen rond te leiden, eventueel klasjes met kinderen uit de kleuter- of lagere school te ontvangen en er leuke, leerrijke dingen mee te doen, het winkeltje openhouden met onze zelfgemaakte producten.
Ik zou ook een aantal mensen in dienst nemen natuurlijk want dat allemaal zelf doen lijkt me een beetje zottekes als ik op een berg geld zit, beter van er een aantal mensen van te laten mee’genieten’. Ik zou die een job geven waar geen stress bij te pas komt, waar er natuurlijk wel afspraken gelden maar waar iemand nooit bang hoeft te zijn omdat ze bepaalde quota niet halen, of niet productief genoeg zijn etc….

Ik zou ook een fonds oprichten dat projecten steunt die andere mensen ten goede komt. Iedereen die wil mag een vraag indienen en 1 keer per jaar ga ik met mijn medebewoners en medewerkers samen zitten om er een paar uit te halen. De gezonde mix van persoonlijkheden en nuchtere kijk op de dingen zal altijd zorgen voor boeiende keuzes vermoed ik. En neen we laten ons niet omkopen.

Ik zou mezelf ook verplichten om elk jaar een paar weken naar een ander land te gaan, me daar onder te dompelen in de lokale cultuur om nieuwe inzichten op te doen. De medebewoner/medewerker die er het voorbije jaar om één of andere reden ‘uitgesprongen’ is mag mee. Wie mij veel aan het lachen brengt heeft een streepje voor.

Mijn kindjes zouden niet meer in de opvang na school moeten blijven, niet in de vakantieopvang moeten, altijd in de gezonde buitenlucht kunnen spelen en zich amuseren. Helpen waar kan natuurlijk en veel levenslessen opdoen van onze bonte verzameling mensen en dieren op de boerderij.

Waar is dat lottoformulier?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Wat als…..

  1. Heidi zegt:

    Als ik eerder win dan jij, dan klop ik bij je aan 🙂 Lijkt mij een fantasie waar ik me ook kan in vinden.

  2. Marieke zegt:

    VrIjdag kun je 2,5 miljoen wonen! Als ik win, doe ik mee. Reserveer ik alvast een huisje voor Alex 🙂

  3. kientjes zegt:

    Jammaar, jammaar, gingen wij dat niet samen doen, die zorgboerderij? 🙂

  4. maaike zegt:

    ik gun u die lotto zo hard zeg!

  5. Wauw, mooie droom! Ik ben ook een bewust alleenstaande moeder met een zoontje die extra zorgen nodig heeft, herkenbaar dus, je blog. Leuk om te lezen!

  6. A_nnick. zegt:

    Leuk, ik kom met Arthur vast en zeker langs op die zelfplukboerderij van jou!

Geef een reactie

