Omdat ze het waard is

Het is niet het omgaan met het feit dat Maren Down heeft dat moeilijk is, het is het mij constant moeten excuseren voor mijn keuze voor haar, het constant moeten vechten tegen vooroordelen, tegen negatieve reacties die het moeilijk maken.

Het zijn lastige dagen… héél lastige dagen!

Maren

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Omdat ze het waard is

  1. Mensen zijn toch snoeihard hé,…..bah. Nooit twijfelen aan jouw keuze,…..ze is een geschenk en eentje waarvan weinigen de waarde zien!!!! Take care x

  2. prinses op de kikkererwt zegt:

    Ze is zo mooi! Ik heb zelf trouwens DS magazine gelezen dit weekend met een groeiend geveol van irritatie. Ik vond dat de krant veel te weinig kritische vragen plaatste bij de verhalen over de keuze voor de test.
    Ik heb zelf gewerkt met mensen met een handicap en heb er ook twee in de naaste familie, en ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen kunnen denken dat hun leven minder is, of dat ze er beter niet zijn. Ook die idiote zinnen als dat je een kind niet toewenst te moeten lijden… Euh, lijdt Mare meer dan andere kinderen?
    En daarbij: zwanger zijn en een kind mogen verwachten is zo een wonder. Hoe kan je dat dan zelf willen afbreken? Zelfs als ik een kindje zou verwacht hebben dat niet levensvatbaar zou zijn, zou ik het gewoon willen dragen, geboren worden en de natuur zijn gang laten gaan. Beter een uur om te koesteren dan helemaal niets, toch?
    Sterkte, en geniet vooral van die prachtige meid van je! Wat een heerlijke foto’s!

  3. Sabrina zegt:

    Ik heb geen kind met Down, maar wel eentje dat ook een beetje anders is en heel de discussie raakt bij mij ook een gevoelige snaar. Ik begrijp je en wil je graag een hart onder de riem steken met je prachtige dochter!

  4. Jessie zegt:

    Kijk naar je prachtige dochter! Daar kunnen zo’n mensen nog wat van leren. Bah! Kop op!!!

  5. EsterDepret zegt:

    Ik heb deze ochtend luidop gevloekt toen ik de krantenkop van Het Nieuwsblad las. Ondoordacht van hen. Je bent een fantastische moeder met een fantastische dochter, en nóg belangrijker: een gelukkig kind!

  6. Annemie Jaspart zegt:

    Ik herken dit, Birgit. Het is vooral een geschenk met onze Sander te mogen samen leven en genieten van zijn unieke schoonheid. Hij is ook een echte levensgenieter, altijd goed gezind, een gelukkige jongeman waar ik heel fier op ben.
    De keren dat ik pijn voel is vooral elke keer als ik hoor hoeveel verkeerde beelden, vooroordelen er leven en hoe vanzelfsprekend het is geworden dat mensen kiezen voor abortus en zelfs denken hun kind hiermee een dienst bewijzen. Hoe ver kan het gekomen zijn?

  7. Vanden Ostende An zegt:

    Je hoeft je helemaal niet te excuseren voor de keuze die je maakt het feit dat je het beste wilt voor je kind en het alle mogelijke kansen daartoe wil bieden maakt van u een goede mama. Maren is een top meid, ik kijk al uit naar het moment dat ze in de blauwe groep komt. Grts juf An.

  8. Michiel Van Boxstael zegt:

    Ziet er een hele toffe meid uit!

  9. Upje zegt:

    Maar allez, meid, is dat nu …? Moet je je echt exuceren?! Ik zit natuurlijk niet in jouw situatie, maar in mijn omgeving zie ik bijvoorbeeld wel gelijkaardige dingen. En er zijn mensen die dezelfde keuzes zouden maken, er zijn er andere. Er zijn mensen die vanzelfsprekend met de beperkingen van de kindjes omgaan, er zijn er die het daar een stuk lastiger mee hebben. Maar ik zie echt alleen maar respect voor de manier waarop de ouders omgaan met het feit dat hun kind ‘anders’ is. Bewondering ook, omdat het inderdaad niet alleen rozengeur en maneschijn is natuurlijk. Maar zich moeten exuséren?! Negatieve reacties?!
    Als jij dat gevoel wel hebt, vind ik dat echt zo erg voor jou … 😦

  10. Laura zegt:

    Wat een schatje !! 🙂 prachtige meid!

  11. josfiend zegt:

    Wat is dat toch met onze maatschappij? Altijd en overal kritiek. Zelfs op ouders die onvoorwaardelijk lief hebben. Een hart onder de riem voor jou van mij!

    “Be an encourager. The
    world has plenty of
    critics already.”

  12. Het is triest maar waar. Mensen oordelen te snel! Ik vind je blog geweldig! Enne ze is het meer dan waard 🙂

  13. Elske Lauwers zegt:

    Een beetje late reactie, maar ik heb je blog nu pas ontdekt, blij dat ik hem gevonden heb. Ik deel je gevoelens mbt heel de discussie die er geweest is, maar ik trok me dan weer op aan het opiniestuk van Jo Lebeer van de Universiteit Antwerpen. Wat helemaal mijn dag goed maakte was wat er boven de titel van het stuk stond: “Mensen met het Downsyndroom verrijken de samenleving”, dat liep ik al jaren van de daken te schreeuwen en nu stond het ineens in De Standaard. Niet iedereen is zo dom/gemeen als de mensen die niet begrijpen wie een kindje met Downsyndroom zou willen, al besef ik ook wel dat er nog veel werk aan de winkel is. Ik vond het in elk geval een serieus hart onder de riem.

  14. Christel zegt:

    Wat is ze toch een mooie meid.

  15. Greet zegt:

    Mooie meid! Als kine werk ik in Verenigd Koninkrijk met kinderen met complexe moeilijkheden die door kine ergo en logo begeleid worden, ook meisjes en jongens met down’s syndroom. Jouw dochter lijkt me een enorm knappe meid en ze heeft enorm veel geluk jou als mama te hebben. Je moedigt haar aan en helpt haar om het maximum uitvoert leven te halen en in ruil daarvoor geeft ze je een onmeetbare hoeveelheid liefde terug. Geen enkele reactie van anderen uit verwachte of onverwachte hoek mag dat omver werpen. Het is verschrikkelijk dat mensen zo’n dingen durven zeggen maar dat zegt meer over hen dan over jullie. Laat de bekrompen mentaliteit je niet intomen. Trek je op aan die belangrijke vrienden die je nooit in de steek laten. Je blog is enorm inspirerend, trouwens 🙂

Geef een reactie

