Een bijzondere ontmoeting

Gisterenavond ging ik iets eten met een aantal vriendinnen. Goeie vriendinnen, zo van het soort dat je op elk moment van de dag/nacht mag bellen als er iets is. Allemaal mama’s van een kindje met Down ook, meteen de reden denk ik waarom onze vriendschap zo instant hecht was. Omwille van de herkenbaarheid, min of meer hetzelfde doormaken.

Aan de tafel achter ons zat een gezin met een volwassen dochter met…Down. What are the odds. Eén van ons ging zich voorstellen en vertelde over ons vriendinnengroepje en hoe wij mekaar door dik en dun steunen. Er werd heen – en weer wat ervaringen uitgewisseld en het werd – of wat dacht u – emotioneel. Zowel voor ons, als voor de ouders àls voor het meisje… ‘Ben je gelukkig met je kindje’ vroeg ze aan de vriendin die even van tafel gewisseld was. ‘Natuurlijk! zei V. Ik zie hem doodgraag en hij maakt mij heel gelukkig’ Later kwamen ze nog even dag zeggen aan onze hele tafel, waarop wij fier allemaal onze foto’s bovenhaalden en het meisje toonden wie onze lievelingen waren. De papa vertelde oa dat zij 25 jaar geleden niemand hadden om eens ervaringen mee uit te wisselen en heel veel schrik hadden voor de toekomst. ‘Wat’, zei hij, ‘achteraf gezien niet nodig bleek want de dochter heeft haar weg gevonden in het leven. Er zullen nog moeilijke momenten komen, maar àlles komt uiteindelijk goed’ ‘gaf hij nog mee.

Ik heb veel om dankbaar voor te zijn, realiseerde ik me toen ik thuiskwam: mijn fantastische meid én mijn fantastische vriendinnen én de bevestiging dat àlles goed komt. Veel meer moet dat niet zijn.

Cheers ladies, leuk om dat speciale moment met jullie gedeeld te hebben….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Een bijzondere ontmoeting

  1. wiwi zegt:

    Leuk leuk leuk dit te lezen!!

  2. En zo heeft alles een betekenis, heel mooi om lezen,…..

  3. Els zegt:

    Wat een mooie ontmoeting!!

  4. Ester zegt:

    Wat leuk dat jullie gezellig aan het babbelen gaan. Zoals die vader ook vertelde, het doet zo’n deugd om eens face2face ervaringen uit te wisselen met mensen in dezelfde situatie.

Geef een reactie

