Bloed geven

Onlangs ging ik voor de eerste keer bloed geven. Totaal onverwacht eigenlijk. Iemand belde dat ze nog mensen nodig hadden, ik moest gewoon de straat oversteken naar het gebouw aan de overkant. Mijn collega ging mee (groepsdruk hihi).

Wat moet je doen?

Niet veel eigenlijk, je id kaart meenemen in elk geval want anders kan je je niet registreren. Een vragenlijst invullen. Even bij de dokter langsgaan om de vragen te overlopen en je bloeddruk te meten. En dan op een bedje gaan liggen. Een prikje. 10 minuten blijven liggen. Na de afname nog even blijven liggen en langzaam rechtkomen. Een gesuikerd drankje drinken en even rustig blijven zitten en je kan terug weg. Klaar.

Als je geluk hebt en er staan niet te veel mensen te wachten dan ben je op een klein halfuurtje klaar.

En waarom zou je dat doen?

Omdat je er veel mensen mee kan helpen. ik had ooit zelf ‘vers’ bloed nodig na de bevalling van Tiemen dus ik heb aan de lijve kunnen ondervinden hoe nuttig het is. En we staan voor een vakantieperiode waar de gewone donoren al eens minder gaan bloedgeven door vakantie etc… nieuwe donoren zijn dus meer dan welkom. Gewoon doen zou ik zeggen…

Voordelen voor mij

Ongelooflijk maar waar… ik heb er een ware energieboost door gekregen, écht! Ik ben al een week zo fris als een hoentje smorgens terwijl ik daarvoor eigenlijk altijd moe opstond. Energie over… Ik ga dus zeker nog bloedgeven!

Op de website van het rode kruis vind je heel veel info over het hoe, wat, waar, waarom….

Doen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Bloed geven

  1. Wat een vreemd effect… Frons. Enig idee hoe het komt dat je energie gekregen hebt daardoor? Of is er geen verband?

Geef een reactie

