De schone slaapster

Mijn kleine miss had de laatste weken een beetje een vervelend slaapritueel… zijnde dat ze nog -tig keer uit haar bed kwam ’s avonds. Dikwijls had ik het zelfs niet gezien en merkte ik ineens dat de kleine ondeugd achter haar klein burootje tv zat te kijken op haar dvdspeler. En zo werd het de laatste weken steeds later en later en werd ze meer en meer oververmoeid. Waardoor ze nog slechter insliep. De vicieuse cirkel u weet wel.

En ja ik heb naar de supernanny gekeken en ja ik heb ook alle mogelijke tips uitgeprobeerd. Mijn kleine ondeugd is nogal van het volhardende soort vrees ik.

Het toppunt kwam er vorig weekend, de avond nadat ze bij meter en peter gaan slapen was (en waar ze uiteindelijk van puren uitputting in de zetel in slaap gevallen was). zaterdagavond dus, 23 uur en madam liep nog steeds vrolijk rond, een feestje te bouwen.

Toen kwam ik op het idee om haar niet alleen nog maar eens terug in bed te stoppen maar er gewoon te blijven bijzitten tot ze sliep. Ik denk niet dat ze de 5 minuten gehaald heeft.

Zondag heb ik het slimmer aangepakt: niet afgewacht tot ze weer naar beneden kwam maar gewoon bij het naar bed brengen ineens bij haar blijven zitten. Weer binnen de 5 minuten weg.

En zo hebben we het nu al elke avond gedaan deze week. Ik blijf er gewoon bijzitten tot ze slaapt, 5, 10 minuutjes maximum moet ik ernaast zitten en ze slaapt. En wat is er rustgevender dan te kijken naar mijn poppemie die langzaam in slaap valt. Ze draait en keert tot ze de juiste buikhouding gevonden heeft. Ze gebruikt haar tong als tut, hoe schattig. Ze wriemelt met haar handjes tot de slaap haar overmeestert.

Ik word daar zo zen van. Als dat geen win-win is.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op De schone slaapster

  1. Dat is inderdaad een goede win-win :).

  2. Marijke zegt:

    Zelfs ik zou er van in slaap vallen…. 😉

  3. Christel zegt:

    Kijk eens aan, dat slaapprobleem was snel opgelost.

Geef een reactie

