zomervakantie dag 2 – 19/07/2015

Vandaag was het een luilekker dagje. Omdat ik gisterenavond redelijk vroeg gaan slapen was, was ik ook heel vroeg wakker! Om 6.00 uur installeerde ik me in de zetel en kon twee afleveringen van mijn favoriete netflixserie vh moment (Suits) bekijken voor Maren wakker was. Samen met Maren keek ik nog naar een Plopfilm. Toen was ook Tiemen wakker en ontbijtten we rustig.

Terwijl de kindjes verder voor tv bleven hangen, ging ik terug naar boven. Elk jaar ga ik 2 keer door de voorraad kleren van Maren, leg ik alles per maat en ga er met een kritisch oog door en doe weg wat hier toch niet gaat gedragen worden wegens verkeerd kleur, verkeerde snit of gewoonweg ons ding niet. Ik krijg heel veel door van vriendinnen, ik koop ook nog redelijk wat bij als ik in winkels dingen zie passeren die me interessant lijken en dus heeft miss nogal een grote voorraadkast. Ik kon 2 zakken kleren weggeven via freecycle en dus 2 meisjes blij maken met wat extra kleertjes. Ik werkte de excell bij waarin ik de kledingvoorraad wat bijhoud en zette alles terug in de kasten.

Op de middag maakte ik vlug wat pasta en daarna begonnen we aan onze eerste vakantie activiteit: gezelschapsspelletjes spelen… We speelde piet piraat memory, het rox-and-roll spel en een Cars variante van ganzenbord. Tiemen won 2 vd 3 spelletjes maar toonde zich toch weer een slechte verliezer. Tssssss.

spelletje spelen

Na de spelletjes tracteerde ik de kindjes op frietjes, die we voor één keertje gewoon in het frietkot zelf opaten en daarna reden we nog eens naar de speeltuin. En na een uurtje spelen, toen we eigenlijk net naar huis gingen, kregen we er onverwacht nog een hele leuke tractatie bij: op het nabijgelegen sportveld ging een luchtballon opstijgen! We mochten toekijken hoe de ballon uit de auto gehaald werd, uitgeplooid en opgeblazen werd en vertrok. Een hele belevenis! En een leuk einde van de dag!

luchtballon

luchtballon1

luchtballon2

luchtballon3

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op zomervakantie dag 2 – 19/07/2015

  1. Wow, jij bent goed georganiseerd, met die kleedjes!

  2. lies. zegt:

    Als de ballon in de smaak viel, kan dit misschien nog een leuke vakantietip zijn: http://www.meetjeslandseballoonmeeting.be Zeer indrukwekkend om al die ballonnen te zien!
    Fijne vakantie!

Geef een reactie

