zomervakantie dag 4 – 21/07/2015

Vandaag was Tiemen héél vroeg wakker, hij had een slechte droom gehad blijkbaar en wou niet meer slapen. Om 6.15 uur. Slik. Daar ging mijn uurtje ochtend tv kijken. Ik las dan maar mijn boek uit terwijl Tiemen zich onder een dekentje in de zetel legde en TV keek. ‘Vele hemels boven de zevende’ Van Griet Op de Beeck is een echte aanrader. heel mooi geschreven. Herkenbaar ook hier en daar.

Omdat Maren maar bleef slapen en Tiemen en ik ondertussen toch al een hongerke hadden, liet ik de kindjes eventjes alleen om naar de bakker te racen. Ik heb een oud GSM toestel voorzien van een betaalkaartje en er een paar nummers in geprogrammeerd en Tiemen geleerd hoe hij moet bellen in geval van nood. Dus kan ik nu ’s ochtends zus naar de opvang brengen bv als hij nog in bed ligt, of zoals vandaag vlug even over en weer naar de bakker.

Om 10.45 uur kwam zus naar beneden… ze had bijna 15 uur geslapen dus. Het zal nodig geweest zijn. Ik ruimde wat op en maakte middageten. Om 13u stond Tiemen zijn beste vriend Aaron voor de deur om te komen spelen. De jongens speelde boven en/of in de tuin en Maren keek gans de namiddag tv. Ondertussen ruimde ik het berghok op, zette wat gerief of Freecycle, schrobde Maren haar eetstoel schoon zodat ik m kan verkopen en stak een wasmachien lakens in.

DSC03851

De kinderen speelden samen verstoppertje en Maren had een ideaal verstopplekje gevonden…

DSC03852

DSC03853

Toen Aaron weg was, aten we een boterham en fruit. Na het eten ruimde ik de voortuin wat op en Maren hielp een beetje. Daarna gingen de 2 pottezwarte kindjes in bad/douche en aten we nog een dessertje.

DSC03855

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op zomervakantie dag 4 – 21/07/2015

  1. Heidi zegt:

    Klinkt helemaal als “alles kan, niks moet”. Precies hoe een vakantie bedoeld is!

Geef een reactie

