zomervakantie dag 17 – 03/08/2015

Vandaag gingen we spelen, zonnen & zwemmen in de Blaarmeersen. Aan de pierenput is het altijd leuk vertoeven met kleine kindjes! Ik had in een paar fb groepen gezet dat we gingen en kreeg het gezelschap van 2 andere mama’s met kindjes! Tiemen had de tijd van z’n leven op het vlot en ook Maren vond het heel leuk natuurlijk om mee te varen met grote broer en alle andere kindjes die errond hingen, speelden, zwommen. Ik bleef altijd in de buurt natuurlijk want een ongeluk is gauw gebeurd en ok het water is er op de meeste plaatsen maar 70/80 cm diep maar toch….

Maren was een beetje in een uitdagende bui gisteren en ze ging dan ook een paar keer dat ik een paar seconden wegkeek of even afgeleid was op stap. Gelukkig zie je met drie aandachtige mama’s meer dan alleen en elke keer konden we ze vlug localiseren en terug halen. De laatste keer dat ze ‘op stap’ ging was er toch een beetje over… mijn hart heeft toch efkens een paar tellen stilgestaan… ze was in het water aan het spelen en ging steeds verder van de kant tot de éne mama ineens zei: maren staat aan het vlot!! Ze stond al recht en was al aan het lopen en het moment dat ik net het water ingelopen was zag ik maren onder het vlot verdwijnen natuurlijk… aarrgghhh…. L. en ik crossten voor zot en waren gelijk ah vlot en gelukkig zagen we haar net tevoorschijn komen onder de waterlijn. Man… dat had dus echt geen halve minuut langer moeten duren… Ik heb er haar uitgevist, heb haar een flink pak onder haar broek gegeven en duchtig de les gespeld. Ze was zo geschrokken zelf denk ik dat ze zelfs niet geweend heeft. Ze heeft een paar minuten stilletjes onder een handdoek in mijn armen gezeten en toen vroeg ze stilletjes of ze terug mocht gaan zwemmen. Ik heb efkens al mijn eigen schrik opzij gezet en gezegd dat het mocht maar dat ze ad kant moèst blijven! En gelukkig heeft ze dat de rest van de tijd netjes gedaan..

Man… ik had al grijze haren maar er zijn er toch weer wat bijgekomen. Een mens mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren..

DSC03952

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op zomervakantie dag 17 – 03/08/2015

  1. Zo fijn dat je extra gezelschap kreeg! Is altijd fijner dan zo alleen (met de kids dan, maar je snapt me wel).

  2. upje zegt:

    Ja man. Dat zal wel, van die grijze haren! Wat een schrik …

Geef een reactie

