zomervakantie dag 26-27 12/08-13/08/2015

Op woensdag gingen we 2 schoolvriendjes van Tiemen ophalen voor een logeertweedaagse. We brachten samen zus naar de crèche en daarna liet ik de drie jongens gewoon spelen. En dat ging heel goed! Zo goed zelfs dat ik geen enkele keer moest tussenkomen (behalve om ze een tienuurtje te geven) en dat ik een paar artikels voor Tripliek kon schrijven. Hoezee! Na het middageten waren de wolken ribbedebie en werd het heerlijk weer dus ik stelde voor om naar de Blaarmeersen te gaan. Luid gejuich en wég waren we. Een heerlijke namiddag was het! De jongens speelden heel mooi samen, gelukkig had ik mij voor de zekerheid een boek meegenomen want ik kon gewoon rustig op mijn handdoek blijven zitten! 4 uurtjes later was mijn boek uit en kregen de jongens maar geen genoeg van het zand en het water. Ze hadden een poel gegraven naast de vijver en waren nog versterkingen aan het aanbrengen en zo..; het zag er allemaal heel professioneel gedaan uit haha maar ja, zus stond te wachten in de crèche dus we pakten alles terug in en reden huiswaarts. Na het eten besloot ik nog even tot aan de speeltuin te rijden, het was zo een mooie avond! Maren en M. speelden superleuk samen aan de ene kant van de speeltuin en Tiemen en L. hingen het aapje uit aan de andere kant. Terug thuis deden we van collectieve bad & douche en kregen de kindjes nog een ijsje als afsluiter van de dag.

aapjetiemen

donderdagochtend deden we nog iets heel leuks! Het blotevoetenpad in de Gentbrugse Meersen stond al een tijdje op mijn verlanglijstje om eens te doen en het was er het ideale weer voor. Dus na een laat ontbijt trokken we richting Gentbrugge, ik had op voorhand op de kaart gekeken en had gezien dat het startpunt ergens achter het Dienstencentrum lag maar meer wist ik ook niet.. De kinderen waren maar gematigd enthousiast. ‘is het nog ver?’ ‘mogen we niet eerst in de speeltuin?’ Gelukkig hield moeder voet bij stuk. Wandelen gingen we doen! En daarna koek & drank in de speeltuin! We begonnen te stappen richting speeltuin en toen zagen we het ineens: op de grond stond een geel voetje geschilderd. Vanaf dan werd het leuk want natuurlijk moesten de jongens om ter eerst het volgende voetje vinden. Hier en daar moesten we goed zoeken of eens op onze stappen terugkeren omdat we een verkeerde richting gekozen hadden en de jonge veulens legden ongetwijfeld een dubbele afstand af door hun heen en weer gecross maar uiteindelijk vonden we toch het eindpunt! En waar de kinderen de eerste 50 meter ‘auw auw mijn voeten doen pijn’ riepen en zuchten en kreunden was daar de resterende km geen sprake meer van, integendeel! Een hele leuke uitstap werd het. Ongelooflijk dat daar knal langs de autosnelweg zo een mooi natuurgebied verscholen ligt. En als beloning wachtte natuurlijk de speeltuin die ook écht de moeite waard is!

blotevoeten1b

blotevoeten1c

blotevoeten2

blotevoeten3

blotevoeten4

blotevoeten5

In de namiddag hielden we het rustig gewoon thuis en tegen de avond kwam de mama de jongens terug oppikken. Weer 2 hele leuke vakantiedagen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op zomervakantie dag 26-27 12/08-13/08/2015

  1. Els zegt:

    Oh! die speeltuin in Gentbrugge zijn wij vorige week ook naartoe geweest. Is inderdaad heel mooi natuurgebied (alleen jammer van geluid van autostrade vlakbij). En de speeltuin was schitterend voor onze peuter, allemaal speeltuigen op zijn niveau en hoogte. Die gele voetjes hebben we ook af en toe gezien, maar ik had niet door dat het voor een blotevoetenpad was, jammer. We zullen nog eens terug moeten…

Geef een reactie

