zomervakantie dag 32-33 17/08-18/08/2015

dinsdag lummelden we wat rond… ik werkte wat aan Tripliek, probeerde wat administratie etc in orde te krijgen en deed boodschappen. Niks speciaals.

Woensdag gingen Tiemen en ik met mijn ouders naar Pairi Daiza. We bezoeken heel graag dierenparken en na de enthousiaste verhalen van vele vrienden en kennissen kozen we dit jaar dus voor het dierenpark in Wallonië. Ik was op voorhand gewaarschuwd dat het park niet echt rolstoelvriendelijk was (mijn mama zit sinds kort in een rolstoel, ze kan amper nog een paar tientallen meters zelf stappen) maar bon, we waagden het toch…

Parkeerplaatsen voor gehandicapten meer dan genoeg, dat was al een meevaller, we stonden echt vlakbij de ingang geparkeerd. We namen een plannetje en vermits er net een roofvogeldemonstratie begon gingen Tiemen en ik kijken terwijl mijn ouders zich op een bankje in de zon installeerden. Daarna volgden we gewoon de mensen min of meer waardoor we met de rolstoel soms in de problemen kwamen.. Het gaat daar nogal bergop en bergaf namelijk en de paden zijn ook nergens goed aangelegd.. ofwel zeer oneffen kasseien, ofwel losse steentjes..; We hadden een paar keer hulp nodig van een paar extra sterke armen om een afdaling te doen of ergens uit te geraken waar we vastgelopen waren.. Maar we zagen wel heel veel dieren natuurlijk, het olifantenpark is echt wàààààw en Tiemen is nog altijd niet uitgepraat over het feit dat we gewoon tussen de aapjes konden en mochten lopen (toch jammer dat zus niet mee was want aapjes zijn haar favoriete dieren). Ik zag dat ook mijn ouders genoten van het dagje uit dus dat maakte het vele gesleur toch wel goed. Tegen 16 uur hadden we het grootste deel van het park gezien en installeerden we ons nog in de serre voor een afsluitend drankje en kon Tiemen zich nog even uitleven in de binnenspeeltuin.

Het is een mooi park maar mijn favoriete dierenpark blijft toch Planckendael…

DSC04045

DSC04051

DSC04054

DSC04066

DSC04068

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

