En toen…. was de vakantie écht voorbij!

Ondertussen is de maand september al met een duizelingwekkende snelheid bijna helemaal voorbij geraasd. Toch kijk ik nog eens terug op onze 6 weekse vakantie en dat aan de hand van de mij meest gestelde vragen de laatste weken :

Wat was het àlleràllerleukste aan 6 weken vakantie?

Ongetwijfeld dat er, al hadden we natuurlijk wel wat afspraakjes en dingen te doen, geen tijdsdruk was, er geen wekker was, niks écht moest…. vrijheid, blijheid!

Wat was het moeilijkste aan 6 weken vakantie?

Voor mij persoonlijk toch wel dat ik in die 6 weken eigenlijk geen enkel ‘me-momentje’ voorzien had. Of toch wel maar dat viel omwille van diverse factoren weg.. En dat was toch wel efkens slikken.. 6 weken 24/24 7/7 omringd door de kinderen… hoe graag ik ze ook zie, trop is teveel!

Zijn er dingen die we gepland hadden, die we niet kunnen doen hebben?

O ja, véééél! Genoeg voor nog eens zo’n lange vakantie!

Wat vonden de kindjes het leukste wat we gedaan hebben?

De uitstap naar het Boudewijnpark en natuurlijk onze midweek in het Vennenbos

Is het voor herhaling vatbaar?

O ja! O ja! (En ook mijn baas liet verstaan dat het op het werk ook wel gelukt was zo 6 weken zonder mij dus er zijn mogelijkheden peinsk)

Was het moeilijk om op 1 september terug de draad op te nemen van werk en school?

Ja, maar niet moeilijker dan anders. Ik was uitgerust en had energie en goesting om terug te gaan werken (na 3 weken nog altijd stel u voor) en ook de kindjes keken er wel naar uit om vriendjes terug te zien, hobby’s terug op te nemen…

De meest gestelde vraag ooit overal ten velde: heb je nu nog vakantie de rest van het jaar????

ja ik had al een week genomen in de paasvakantie en ik heb nu nog 4 dagen verlof over (ik heb een goede werkgever haha) én de mondelinge belofte dat onbetaald verlof goedgekeurd wordt indien nodig. Dus het komt helemaal goed dit najaar!

Gaan jullie nog weg dit najaar?

Natuurlijk! Stilzitten staat niet in ons woordenboek, in de herfst vakantie gaan we een lang weekend naar zee!

Conclusie

Ik heb er zot van genoten, van mijn 6 weken en ik heb voor het eerst in jaren het gevoel dat ik klaar ben voor de natte herfst en de donkere winter. Ik heb energie over (daarover meer in een volgend bericht want jaja ik ben zelfs beginnen sporten..) en mijn vat loopt minder vlug over dan voor het verlof. Ik kan het dus iedereen aanraden… doe eens zot, durf de vraag eens stellen, denk eens aan jezelf en go for it!

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op En toen…. was de vakantie écht voorbij!

  1. upjeUpje zegt:

    Ik ben trots op je! 🙂

  2. Oh, zes weken dat moet keileuk zijn,….maar het leukste is dat ik lees dat je energie hebt,.

Geef een reactie

