Start to….

Ik heb me voorgenomen om dit jaar eens wat beter voor mezelf te zorgen. De eerste helft van het jaar is dat maar een beetje gelukt maar toen kwam de 6 weken vakantie! Al een eerste stap in de zeer goede richting. Zoals u al las in een vorig bericht was dat een voltreffer.

Ik kies ook meer in wat ik doe, althans ik probeer, ik zeg al eens neen tegen ook wel leuke dinges omdat er al andere leuke dinges gepland staan en waar ik vroeger van hot naar her gehold zou hebben om de 2 te kunnen doen kies ik nu en geniet dubbel van wat ik dan wel doe. (bent u nog mee, dat was precies wel een lang zin..).

En ik wou eigenlijk al een tijdje terug iets sportief doen maar het kwam er maar niet van. Ik ga eigenlijk heel graag naar de fitness… maar dat is zo moeilijk in te passen in onze gezinsagenda… en budget om een paar keer per week een babysit te laten komen terwijl ik fitness, tja dat is er niet. Evy met hare start to run zat al efkens in mijn hoofd, want ge doet uw loopkleren aan en ge zijt weg, een half uurtje en klaar. Dat moest toch te realiseren zijn…

Het ‘zevendreven’ spook zat wel nog in mijn hoofd (in het middelbaar hadden wij een turnjuf die dol was op lopen en dat ook de ideale opwarming vond voor élke turnles en dan moesten wij gaan lopen in een straat die de ‘zevendreven’ noemde… na 5 huizen lag ik meestal al stikkapot tegen de grond terwijl de turnjuf de ene verwensing naar de andere naar mijn hoofd gooide… enfin… klein trauma opgelopen toch wel.) Lopen dat kan ik niet. Of toch?

Dus er was het idee, er was mogelijkheid na bespreking met mijn broer hoe we dat konden inpassen in onze huisagenda, er was een outfit én plots was er ook een loopmaatje in mijne wijk! Die het helemaal zag zitten om mee ’s morgens op een ontieglijk vroeg uur te gaan lopen.

 

start to run

En kijk, we zijn dus al 5 keer gaan start to runnen ondertussen, we doen het een beetje op eigen tempo en zitten nu aan les drie… Maar het gaat elke keer vlotter en les 4 zit er dus wel aan te komen volgende week denk ik..

ik ga niet ontkennen dat ik efkens vloek als de wekker afloopt om 5.20 uur en ik uit mijn warme bed moet komen en mijn sportkleren aandoen maar hè ik heb dan gans de dag wél energie te over… het loont dus. Het doel is om ergens in het voorjaar 5 km te kunnen lopen.. en dan ga ik mij toch ne keer inschrijven voor ne stadsloop of zo denk ik…

Zijn er nog loperkes onder mijn lezers?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Start to….

  1. Ik heb een tijdje gelopen op hetzelfde onmenselijk uur als jij :-), heerlijk vond ik het. Nu niet meer mogelijk door een kraakbeenletsel. Je vindt ook geweldige video’s op youtube voor workouts die je thuis kan uitvoeren en verdorie heel effectief zijn, succes ermee!

  2. L. zegt:

    Ooit begonnen met start-2-run. Eerste keer in 2009 voor mijn zwangerschap, en dan in 2013 een tweede keer. Vooral die eerste keer was lastig, ik heb toen ook iedere les meerdere keren herhaald. De tweede keer had ik meer vertrouwen omdat het de eerste keer ook gelukt was.
    En het werkt, gisteren heb ik meegelopen met de plaatselijke stadsloop. Je kon kiezen 5 km of 13 km, en ik heb de 13 km gekozen en uitgelopen.
    Succes!

    PS. Ik pas wel voor de ontiegelijke vroege uren, ik kies liever voor de laatavond-uren. Ook ga ik regelmatig lopen met enkele collega’s over de middag. Helpt om het lopen in het drukken huishoud-schema in te passen.

  3. estherdb zegt:

    Och, die turnlessen. Ik vrees dat ik mijn trauma van Lichamelijke Opvoeding nooit verwerkt zal krijgen… Alleszins veel succes met je Start to Run!

Geef een reactie

