Boost your positivity= morning routines

Nog net op de valreep mijn eerste post voor #boostyourpositivity ! Net zoals vorig jaar neemt Kelly het voortouw in deze leuke actie! Ik heb weer bloggoesting, dus ik doe mee! Het eerste weekthema is ‘ochtenden kunnen behoorlijk druk zijn! Hoe zien die van jou eruit en hoe slaag je erin om ze te doorspartelen!

Vermits mijn ochtenden er tegenwoordig nogal verschillend uitzien zal ik het worst case scenario nemen: een donderdagochtend…(want loop ochtend…)

Vermits een goeie voorbereiding het halve werk is, begint mijnen ochtend éigenlijk al de avond voordien want dan doe ik dit:

Boekentassen klaarzetten met daarbij brooddozen, koekendozen, drinkflessen en evt ander materiaal dat mee moet..

DSC04255

Ik leg ook de kleren van de kinders klaar en ik mag niet vergeten om mijne wekker te zetten! Niet onbelangrijk! Op donderdagochtend staat die dus ontieglijk vroeg…

5.25 uur opstaan
5.35 uur echt opstaan, naar de badkamer strompelen en mijn loopkleren aantrekken
5.50 uur richting het huis van mijn loopmaatje wandelen, een start-to-run sessie afwerken en terug naar huis wandelen
6.30 uur als de dochter nog niet wakker is: douchen!(als de dochter wel wakker is: stinken!) Als de dochter al wakker is ga ik lekker naast haar id zetel zitten en kijk ik mee naar Sesamstraat, I vote for wakkere dochters, elk excuus om Pino te zien is een goed!!
7.00 uur kinders wakker maken… kind 1 springt recht en zegt ‘ik is wakker! Maren!’, kind 2 kreunt, steunt, stamelt wat verwensingen naar mijn hoofd, legt z’n hoofdkussen op z’n hoofd en daarboven nog s het donsdeken en probeert mij en zus vakkundig te negeren. Dat lukt niet want ik ben een hardvochtige moeder.

7.10 uur kinders wakker maken, ow wacht had ik dat al niet gedaan… enfin ze zijn al beneden geraakt… kind 1 wordt bereid gevonden kleren aan te doen. kind 2 is nog steeds in de ontkennende fase. Op mijn vraag wat ze wensen te eten roept kind 1 ondertussen vrolijk en wel: sandwicht mét deroooooooooop boterrrr ennnnnnnnn (wacht 5 minuten) kaas! (elke ochtend hetzelfde scenario). kind 2 is nog altijd B.O.O.S. maar bon een boterhammeke met choco mag wel zijn richting uitkomen.

7.25 uur ik smeer boterhammen en sandwiches zowel voor het ontbijt als voor in de brooddozen. ik installeer beide kinders met hun ontbijtbord voor tv (jaja ik weet het pedagogisch en al niet verantwoord en mijne zetel kan daar ook niet goed tegen maar ’s morgens zijn alle tijds-en frustratiebesparende maatregelen ok).

7.30 uur de kinders krijgen nu een kwartier om te eten en ik om mij klaar te maken. Een vol kwartier ik noem dat luxe. Douchen doe ik niet, een kattewaske aan de wasbak (mamààààààà ik heb dorst, holderdebolder naar beneden om een sapje te geven en als ge net terug boven zijt moet de andere natuurlijk ook nét toch nog nen boterham of zoiet.. kwartier ammehoela..) Bon ik was mij aan het wassen. Kleren aandoen (die leg ik niet op voorhand klaar de mijne want garantie ben ik toch in een rokjesbui als ik een broek klaarleg en vice versa…), tandjes poetsen, iets doen met deo en parfum, haartjes goedleggen, enfin you know the drill..

7.45 uur moeder staat versch gewassen en gekamd beneden en kind 1 komt enthousiast afgehold om een zeer belangrijke mededeling te doen (mama Mozart konijn op stoel! Jààà kind ik weet het wij hebben rare konijnen die ’s morgens op onze terrasstoelen naar binnen zitten kijken:  konijnenkinepolis of zo iets peinsk.) In al haar enthousiasme morst ze natuurlijk de helft van haar sapje op mijn broek. Sommige gewoontes kunt ge er niet uitkloppen blijkbaar. (neen kind en gezin ik bedoel dat niet letterlijk)

7.50 uur kind 2 is nog altijd niet gekleed… de boekentassen staan ondertussen klaar aan de deur, moeder en dochter zijn gekleed, gewassen en voor de helft gevoederd (kind 1 is gevoederd moeder niet). Kind 2 ligt op zijn dooi gemakske tv te kijken en kijkt verwonderd op als ik voor de elvendertigste keer voorstel om misschien nu toch kleren aan te doen want weet ge nog die keer dat ik u in uwen pyama op school afgezet heb (jaja hardvochtige moeder en al). Kind 2 was in zijn vorig leven een schildpad of een slak. In elk geval ook nog hardhorig.

7.55 uur kind 1 is ondertussen van pure wanhoop om zoveel traagheid met haar poppenhuis beginnen spelen en heeft haar sokken en schoenen terug afgedaan. Hoera voor zoveel zelfstandigheid. Helaas toont ze die enkel op momenten dat het mij niet goed uitkomt. Kind 2 is mij nog steeds vakkundig aan het negeren. En. dan. roep. ik.

8.00 uur kind 2 staat aangekleed, uitgeplast, gevoederd & gedrenkt aan de achterdeur. Soms met 2 verkeerde schoenen aan, altijd zonder jas en soms met de verkeerde boekentas op zijn rug maar bon. Vooruitgang is altijd goed. Kind 1 heeft haar schoenen terug aangekregen en staat ook te blinken.

8.05 uur afhankelijk van moeders agenda, het weer, onze goesting of gemakzucht gaan we met of fiets of auto naar school.

8.10 uur we komen aan op school, kind 2 zwaait eens en gaat de school binnen, komt terug vraagt ‘soep en studie???’ waarop ik voor de 788e keer zeg ‘ja soep en studie!’ en hij tevreden knikt (hij houdt van vaste structuur). kind 2 loopt aan mijn handje het lange tuinpad langs de school af en groet de mama’s en de papa’s die we tegenkomen ‘oeiemorrege papa japop, hallo mama renééééé, hallo,hey, oeiedag… (al die mensen komen na een woord van mijn zonnestraal met een goed humeur op hun werk aan, goede daad voor vandaag is ook al gedaan.) Ik installeer madammeke haar gerief in haar vakje, geef kussen en knuffels en terwijl miss haar konijnenstoel opzoekt wissel ik enkele woorden met juf.

8.20 uur Op de fiets luister ik naar de vogeltjes. in de auto luister ik naar Ozark Henry, Paul de Leeuw of Bart Peeters. (of meestal Samson en Gert want ik vergeet die cd’s altijd af te zetten en dan kom ik luid kwelend ‘de samsonrock, de samsonrock…’ toe op het werk. Ja ik sta daar bekend als de rare. En ik hoop dat ze de camerabeelden van in de garage niet bewaren ergens)

8.25 uur Na een pitstop op het gelijkvloers aan de koffiemachien waar ik een dubbele chocomelk in mijn beker wurm, kom ik aan op kantoor.  Tijd voor mijn boterhammeke met choco, lekker rustig terwijl ik mijn mails check.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Boost your positivity= morning routines

  1. Maja zegt:

    5u25 om te gaan lopen, gij zijt goed zot! 🙂

Geef een reactie

