December

Een lichtpunt in de duisternis, december! Ik heb het niet zo voor de donkere maanden van het jaar maar gelukkig zijn er alle leuke dingen in december om ons gemoed wat op te krikken.

Dit weekend is er de sint natuurlijk! Die heeft met veel zorg de juiste kadootjes uitgekozen om de kindjes gelukkig te maken! Maren kreeg een pop die écht flesje drinkt en plast (en Sinterklaas hoopt stiekem dat Maren dat dan overneemt dat plassen op het potje… ) een nieuwe poppenbuggy en wat poppenkleertjes, Tiemen kreeg een doos Lego Ninjago en een voetbaltafel. Twee glunderende gezichtjes gisteren!

En we gingen zoals elk jaar naar de grote Sinterklaasshow in Antwerpen natuurlijk. Dit jaar voor de eerste keer met Maren erbij. Toch een beetje spannend. De kleine meid was wat overrompeld door het ganse gebeuren het eerste half uur voor de show begon maar eens al haar favoriete figuren op het podium kwamen en dansen en zongen was ze helemaal mee en genoot ze volop! Voor broer was dit jaar er te veel aan blijkbaar… vorig jaar vond hij het echt nog top maar dit jaar duidelijk niet meer… Enkel bij de Ghost Rockers en de intrede van de Sint was hij enthousiast…

En nu kunnen we beginnen toeleven naar kerst! Ik heb afgelopen woensdag al een lading kerstkadootjes gekocht omdat er nog maar weinig gelegenheid is om kinderloos te shoppen deze maand en ik ben nu aan het twijfelen of ik vandaag nog de kerstboom zou zetten.. de Sint is nu toch buiten niewaar haha. In huis is dat toch de leukste periode van het jaar hé, de kerstperiode! We hebben al jaren een hele grote kerstboom en ik heb op 20 jaar tijd ook hele leuke en sfeervolle decoratiestukjes verzameld… De  traditionele kerst-fotokaarten zijn onderweg en ik ben al een beetje aan het nadenken bij welke traiteur ik het eten ga bestellen.

 

kerstboom

Op kerstavond komen mijn ouders hier vieren, op kerstdag zijn we gewoon onder ons drietjes en ik dénk dat we dan misschien gewoon een cinemake gaan doen. Kleine meid haar cinema-doop, de film van mega mindy & rox lijkt me zeer geschikt daarvoor!

En dan is er nog oudjaar waar we uitgenodigd zijn bij lieve vrienden dit jaar! We kijken er al naar uit!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

