moe

Het vat is af. Maandag ging ik naar de dokter en ik zat nog niet neer of de hemelsluizen gingen al open. Nadat de dokter mijn zorgen en overpeinzingen van de afgelopen weken aanhoord had kreeg ik meteen 2 weken rust voorgeschreven. Maar: niet bijslapen overdag, niet ganse dagen in de zetel binnen zitten. Buitenkomen, afspreken met vriendinnen, actief bezig zijn, wat proberen sporten. En terug naar de psycholoog. En proberen om dat slaap (allé niet-slaap) beest te temmen. Vroeger proberen gaan slapen, kindjes uit bed bannen, oplossingen vinden voor de redenen waarom ik urenlang wakker lig ’s nachts.

Gemakkelijker gezegd dan gedaan… dat laatste toch gezien ik daar niet de key factor in ben. Maar bon, als ik al het andere opgelost krijg dan zal ik misschien de dingen wat redelijker bekijken dan tot nu toe het geval was.

Punt één op de agenda was dus: de zoon zijn slaapprobleem aanpakken… want als hij pas rond middernacht in slaap valt dan kan ik niet vroeger gaan slapen… De adhd zorgt ervoor dat hij te weinig melatonine aanmaakt en laat dat nu net zijn wat je nodig hebt om slaperig te worden en dus in slaap te vallen. Dus ik haalde het boek boven wat hier al een maand id kast lag en waarvoor ik geen energie had om het voor te beginnen lezen… Maar nu ja… ik moet wel nu! Ik bestelde bij de apotheek ook een siroop waar je kalmer van wordt  en dinsdagavond deden we een eerste poging. Om 21 uur lag tiemen helemaal geinstalleerd in bed met zijn warmtekussentje, de siroop achter de kiezen, een zacht lichtje, lekker warm… eerst liet ik m nog wat vertellen over zijn dag en dan begon ik voor te lezen… ik merkte dat hij stilletjes lag te genieten maar slapen… niet dus… Om 22 uur ging ik naar beneden, Tiemen lag nog rond zich te kijken maar was wel heel rustig…. een kwartiertje later toen ik ging kijken was hij warempel in slaap gevallen!

OK toeval? De avond nadien herhaalde ik de ganse procedure maar met een ander boek. Ook een ‘slaapboek’, nl ‘het boek van klaas vaak en het abc van de slaap’ dat ik op de kop kon tikken onlangs op een boekenverkoop. Ik las 10 blz voor en tiemen bleef net zo wakker als de avond ervoor en nadat ik naar beneden gegaan was duurde het nog anderhalf uur voor hij sliep…. bummer dus.

Donderdag avond was het dus terug aan ‘het konijnenboek’. Ik begon om 21 uur voor te lezen en…. om 21.30 uur kon ik zachtjes de kamer uitsluipen want Tiemen had zelfs het einde van het boek niet gehaald deze keer. Het werkt dus echt! Ik ben zeer enthousiast!

Hopelijk zijn we nu vertrokken dus… wat meer slaap zal ons allemaal deugd doen!

En voor de rest ben ik braaf geweest, heb Netflix ‘bingewatching’ afgewisseld met shoppen en afspraakjes met vriendinnen. De gesprekken hebben deugd gedaan. En volgende week is het nog van dat. Alleen moet ik dan ook weer aan sporten toekomen want dat is er deze week dus niet van gekomen. Het moet maar zo spannend niet zijn in ‘the killing’!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op moe

  1. jessie zegt:

    oké, dat boek bestel ik hier ook direct, want ook wij zitten nachten wakker met Jools. We zijn hier allemaal doodmoe. Hopelijk daar snel veel beter ook allemaal! Zo’n twee weken zouden mij ook nogal deugd doen zeg.

  2. damngoodsoffie zegt:

    Ik heb het boek ook besteld. Fijn om te lezen dat het werkt.

  3. Heidi zegt:

    Voor wat het waard kan zijn: citroenmelisse en linde werken rustgevend, zowel fysiek als mentaal. Een avondlijk theemomentje voor moeder en zoon inlassen? Veel courage!

  4. doetje zegt:

    Zou dat boek ook werken voor kindjes die ’s nachts wakker worden en dan uren wakker liggen, wij zijn Ten einde raad…

  5. lies zegt:

    neem je tijd zou ik zeggen, ik heb ook net 3 maanden thuis gezeten. ik zat er volledig door.Idd gesprekken bij de psycholoog deden bij mij ook heel veel deugd. Ik heb hier ook wel heel goede ervaringen met bachbloesems bij mn zoon met autisme en adhd. ik deed mn verhaal aan stijn van http://www.bachbloesems.eu/ zowel voor mij als voor mn zoon. Helpt me vooral mn emoties te controleren. Succes! Alles komt goed… 🙂

  6. upje zegt:

    Zorg goed voor jezelf … Ik hoop dat deze twee weken voldoende gaan zijn om daarna weer door te kunnen, maar ook dan zal je je grenzen angstvallig moeten bewaken, hé.
    Alvast heerlijk dat het boek lijkt te werken; ik duim met alle vingers en tenen dat het zijn magische werking behoudt! Zowel voor de zoon als voor jezelf.
    En voor de rest is the killing idd de max!

  7. Veel goeds & liefs voor je. Twee weken lijkt zo weinig om de grote problemen die je beschrijft aan te pakken, maar ik hoop dat je al wat stappen kan zetten!

  8. Hier trouwens vaak een overprikkelde kleuter, die niet onmiddellijk kan slapen. Hij mag van mij nog wat spelen in bed met iets dat hij kiest om mee naar boven te nemen. Hij valt tijdens het spelen in slaap en ik ga zelf ook gewoon slapen als hij nog niet slaapt als ik er nood aan heb, aangezien hij in bed ligt en ook weet wat mag en wat niet.

  9. Joolzz zegt:

    Helpt de siroop voor jou ook? Of misschien de Rescue remedie van de Bach bloesems…? (voor jou)

Geef een reactie

