Goede gewoontes

Vermits ik maandag terug aan het werk ga en de afgelopen weken mij geleerd hebben dat voorbereiding het halve werk is om eigenlijk onnodige stressmomenten te vermijden gaan we de goede gewoontes die we vroeger hadden terug invoeren: terug echt elke week een weekmenu maken en ons eraan houden (vooral het tweede deel blijkt soms lastig) en 2 x per week boodschappen doen ipv elke dag iets te gaan halen. Ook een stuk voordeliger voor de portemonnee trouwens..

Ik zal ons weekmenu hier altijd neerzetten ter inspiratie en als houvast voor mezelf 😉

weekmenu 16/01/16 – 22/01/16

zaterdagmiddag: macaroni met kaas & ham
zaterdagavond: tomaat-paprikasoep of verloren brood
zondagmiddag: nieuwjaarslunch bij meter Hilde
zondagavond: belegde sandwiches
maandagavond: kipwok
dinsdagavond: hutsepot
woensdagmiddag: hutsepot
woensdagavond: kippengyros met rijst
donderdagavond: kalfslapjes met wortelpuree
vrijdagavond: lasagne

Naar het werk neem ik ofwel een restje eten vd vorige avond mee ofwel verse soep…

En ook het lopen pik ik terug op, 1 keer per week om 5.30 uur uit mijn bed en 1 x per week overdag ergens tijd maken. En om de 2 weken op woensdagochtend gaan zwemmen of een stevige wandeling maken moet haalbaar zijn. En hopelijk keert de energie dan een beetje terug…

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Goede gewoontes

  1. Joolzz zegt:

    Heb je al eens gekeken naar eten volgens Paleo? Knap je echt heel erg van op! #vermoeid

    • birgit189 zegt:

      tja niks voor mij denk ik, het deel van ‘loose the sugar’ daar ben ik 100% mee akkoord en dat probeer ik ook zoveel mogelijk toe te passen maar als ik dan lees wat je dan wel zou moeten eten…. ik eet geen onverwerkt vlees bv… slechte gewoonte wss maar ik krijg het gewoon niet binnen. Als ik ooit eens tijd en energie over heb moet ik eens dringend wat vegetarische recepten uitproberen en hier introduceren…

  2. Els zegt:

    Goede moed om maandag weer aan het werk te gaan!
    Dat boodschappen doen en inplannen, vind ik nog het vervelendste.

  3. upje zegt:

    Goeie moed … En dat weekmenu ziet er alvast lekker uit!

  4. Heel veel positieve vibes toegewenst en geniet van je eten. Als je moe bent moet je eten zoeken dat lekker is, maar ook gezond. Variatie is belangrijk!

Geef een reactie

