Puzzelkampioen

Die dochter van mij, dat is er me er toch eentje zenne…. al gans haar leven doet ze precies de dingen niet zolang ze van zichzelf niet denkt dat ze ze echt kan. Voorbeeld: kruipen en stappen. Frustraties heeft dat opgeleverd want waar de kiné zei dat ze er meer dan klaar voor was voor dat kruip- en zelfs loopgedoe, miss bleef schoon rondschuiven op haar poep ‘zo geraak ik er ook’. Enfin, toen ze het eindelijk wél deed was het ook ineens goed.

Nu ook weer met puzzelen. Het was altijd een beetje tegen haar zin, dat ze naast mij kwam zitten en een puzzel kwam doen. 4 stukjes, 8 stukjes, bij één van 12 stukjes keek ze al eens heel bedenkelijk… En toen werd het kerstvakantie en had ze blijkbaar plots in haar hoofd gestoken dat puzzelen misschien toch wel haar nieuwe hobby was… en gingen we op een paar dagen tijd van 12 naar 24, 35 en ondertussen zelfs 50 stukjes! ’s Morgens opent ze haar ogen en crost naar beneden om te puzzelen, ’s avonds komt ze thuis van school en duikt direct de kast in op zoek naar een puzzel. Gelukkig maakt ze graag dezelfde puzzels opnieuw en opnieuw haha.

 

 

En hoe doet ze dat? Ze maakt alle herkenbare figuurtjes, die legt ze dan aan mekaar en dan vult ze op met de ontbrekende stukjes. Ik las ooit ergens dat dat wil zeggen dat ze eerder taalgevoelig en creatief is. Kinderen die eerst de rand leggen en die dan invullen zijn eerder logisch en meer rekengevoelig. Ook Tiemen maakte zijn puzzels zoals Maren.

Creatief en taalgevoelig dus. My kids. Heeltegans hun moeder.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Puzzelkampioen

  1. Toch grappig dat het genetisch bepaald is,…..en het klopt, want ik legde mijn puzzels eerst met de rand,….en ik ben ook rekengevoelig en logisch :-), meer dan creatief en taalgevoelig allezins 🙂

  2. upje zegt:

    Hahaha, goed zo, Maren!
    Ik denk dat ik dan wel de uitzondering ben die de regel bevestigt; ik ben zowel vooral taalgevoelig als iemand die van logica houdt (maar daarom niet goed zelf logisch kan denken :P), maar legde de puzzels eerst met de rand. Mogelijks wel omdat mijn moeder me dat zo had geleerd en … die is leerkracht wiskunde! 😛

Geef een reactie

