Nieuw speelgoed

Ik heb 2 schermverslaafden in huis en het gebeurt hier dus vrij regelmatig dat de tv aanstaat, er nog ergens in een hoekje een kleine dvd speler staat te blèren en dat de kinderen elk met een tablet of Nintendo ergens languit liggen. Maren heeft al een paar jaar een Storio. Een stevig ding maar wel beperkt in kunnen, zeker als je de wifi connectie niet wil laten aanstaan beperkt het zich een beetje tot verhaaltjes luisteren, kleurplaten inkleuren en foto’s/filmpjes maken. Maar de kleine miss wordt groter en groter dus werd het toch tijd voor een echte tablet. Tiemen kreeg er een paar jaar geleden eentje met een vrij klein scherm en die werkt eigenlijk nog perfect maar er is niet veel ruimte meer om extra spelletjes op te laden etc….

Ik hoorde wat rond hier en daar en mijn oog viel op de Samsung Galaxy Tab E met een 9.7 scherm.

tablet

 

Een groter scherm vond ik wel nodig voor Maren, niet dat ze slecht ziet maar de fijne motoriek is nog niet altijd je dat dus grotere picto’s, grotere knoppen… handig. Vermits ik weinig tijd heb om fysiek te gaan winkelen zocht ik mijn heil op internet en al surfend kwam ik terecht bij Codima in Gent. Zij hebben een fysieke winkel maar dus ook een zeer goed werkende webwinkel. Bij Codima kan je niet alleen terecht voor de aankoop van Smartphones, tablets etc. maar ook voor de herstelling ervan. Dat vond ik wel een groot voordeel dat je in dezelfde winkel waar je het toestel kocht, ook terecht kan voor bijkomend advies of voor herstelling.

Ik bestelde de tablet online op woensdagavond en donderdagochtend om 11 uur kreeg ik al een mailtje van de koerierdienst dat er tussen 12.30 uur en 13.30 uur ging geleverd worden! Helaas was ik niet thuis maar geen probleem, het pakje werd veilig afgegeven bij de buren en toen ik ‘s avonds thuiskwam kreeg ik het onmiddellijk. De kindjes waren natuurlijk ook zeer benieuwd naar de inhoud van de doos en groot was de vreugde toen bleek dat, naast de tablet, er ook een zakje snoep in de doos zat. Een leuk extraatje!

We gingen onmiddellijk aan de slag en zetten de puzzel app van Maren erop en 1 spelletje voor broer ook. Het is onze eerste ervaring met een Samsung tablet en meteen een goeie! Duidelijke handleiding, we konden zonder moeite alles installeren wat we wilden en we vonden ook alles goed terug.

Omdat Maren de tablet naar alle waarschijnlijkheid ook tijdens therapie zal gebruiken en hij dus wel wat heen en weer zal verhuizen ga ik nog op zoek naar een stevige (kinder)cover voor de tablet. Tips meer dan welkom in de comments!

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nieuw speelgoed

  1. goyabauwens zegt:

    En misschien een lijstje met leuke apps voor kinderen ? 🙂
    De 8-jarige dochter lijkt telkens met dezelfde vreselijke hairsaloon-achtige spelletjes af te komen, en voor de 3-jarige volstaat Kids socks maar wat meer variatie zou leuk zijn?

Geef een reactie

