Gemengde gevoelens

Straks wordt ze 6 mijn poppemie! En of ze het weet! ‘adootjes’ ‘taat’ ‘hiehiehoeraaaaaaa’ en vooral nog veel ‘adootjes’. Toen we daarstraks de klasverjaardagskoffer vulden met haar favoriete spulletjes waar ze morgen haar klasvriendjes alles mag over vertellen was ze heel enthousiast, ze ging nét niet de halve speelgoedkast in de koffer laden. ‘singen’ en ‘blazen mama’!! ‘kijk zo pfffffffffffffffff’. Dat wordt een leuke halve dag school denk ik. En vermits mama alle ingrediënten voor de beloofde klascake ergens liet staan mag kleine zus de klasgenootjes trakteren op een goodiebag. Gelukkig was ik net vorige week de action gaan plunderen om wat kleine kadootjes in huis te hebben voor onverwachte momenten. Na school  krijgt ze natuurlijk haar favoriete eten (spaghetti) en daarna gaan we eens richting binnenspeeltuin voor een middagje plezier. Het verjaardagsfeestje met de familie en de meters en peters daar moet ze nog een dikke week op wachten.

Eerst moet mama efkens bekomen van het feit dat ze nu echt wel helemaal 6 is. Want oh boy ja elke verjaardag is een emomoment maar deze telt precies voor 10. Een dubbel gevoel.

Mijn langs de ene kant zo flinke meid die elke dag vooruitgaat, die mij soms met verstomming slaat over wat ze nu toch weer bijgeleerd heeft, die zo reikhalzend uitkijkt naar de grote school in september, die zo zorgzaam is voor mij en haar grote broer, die groot en klein inpalmt met die grote kijkers van haar en haar aangeboren charme (en een zeer aanstekelijk vettig lachje.. dat helpt ook).

Er is ook de andere kant… het meisje van 6 dat nog steeds pampers draagt.. dag en nacht. En er is precies niet veel vooruitgang. En ja dat is normaal dat duurt allemaal wat langer maar toch… het onbegrip begint hier en daar de kop op te steken, mensen beginnen al eens te polsen of ik er mij werkelijk al eens echt mee bezig gehouden heb met de zindelijkheidstraining want ja zo pampers voor de mama is dat toch het gemakkelijkste niet. Euh neen ik dacht het niet. En ja elk jaar wordt er wel eens geprobeerd. En neen ze is niet vatbaar voor beloningen, zelfs niet voor onderbroekjes met prinsessen op (misschien moet ik eens cars proberen.. ). De vermoeidheid na een dagje school als mijn prinses een ganse dag op haar korte beentjes de halve school een paar keer afgehold is haar vriendjes achterna… het feit dat je Maren niet opmerkt in de kleinste groep kleuters (ze is net 1 meter..). We zijn op de rand van ‘schattig wordt oh ocharm’ of zoiets. Het is toch wel een beetje een wrang gevoel en het is de eerste keer dat ik daar gelijk last van heb.

Maar hey! Binnen enkele dagen zal mijn emo weer plaatsgemaakt hebben voor trots. En dankbaarheid. Ik kus nog elke dag mijn 2 pollekes dat er op 3 februari 2010 om 14.50 uur een roze bolleke pluis mét extra chromosoom op mijn buik gelegd werd. Ze heeft mijn wereld, wat zeg ik, DE wereld zo een ander kleur gegeven.

Gelukkige verjaardag Maren!

maren 6a

foto Emilie Bonjé

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Gemengde gevoelens

  1. Heidi zegt:

    Dikke proficiat voor Maren!

  2. Kris10 zegt:

    Gelukkige verjaardag Maren!

  3. Lottesanekdotes zegt:

    Proficiat aan Maren! Wat een prachtige foto!

  4. Proficiat voor jullie alle drie!

  5. Trots blijven, dat mag en is een must bij jarig zijn. Van harte !

  6. Ester zegt:

    Gelukkig verjaardag Maren !
    En wauw, wat een wondermooi kind heb je.

  7. nala zegt:

    Op die foto is ze 100% schattig en 0% ‘ocharm’. Een mooie meid! Je mag zeker trots zijn!
    Fijne verjaardag voor Maren!!

  8. Els zegt:

    Een gelukkige verjaardag voor Maren! En dat zindelijk worden komt wel wanneer ze er klaar voor is, op haar eigen tempo, zoals ieder kind het op zijn tempo doet en wanneer het er klaar voor is.

Geef een reactie

