bedenkingen

Ik dacht eerst, neen ik ga niks schrijven. Want ik kan eigenlijk alleen gezaag neerpennen. Maar hey, dit is mijn blog niewaar! Dus: gezaag. (ik zal eindigen met een paar positieve noten dat u hier niet vertrekt met een halve depressie!)

1 ik kan mijn eigen wel voor het hoofd slaan dat ik het zo ver laten komen heb met mijn tandartsfobie. Want nu ik eindelijk de courage gevonden heb om er iets aan te doen blijkt dat er een aantal tanden volledig verloren zijn. En er dus uit moeten. En dus vervangen moeten worden door hetzij een prothese, hetzij implantaten. En dat ik mij te jong voel voor een prothese en dat ik te arm ben voor implantaten. Hoerakes.

2 dat het nieuwe berekeningssysteem van kind & gezin voor het bedrag dat je moet betalen aan kinderopvang misdadig is. Echt. Kort: vermits ik een huis deel met mijn broer (de grootverdiener) wordt zijn loon meegenomen in de berekening. (de logica hiervan ontgaat mij en vele anderen vollédig Minister Van Deurzen! Het is gewoon pure geldklopperij op de rug van een zeer kwetsbare groep mensen maar dat is uw probleem niet natuurlijk als Vlaams Minister van Welzijn en al) Waardoor ik een astronomisch hoog dagbedrag moet betalen. Van mijn bescheiden loon. Auch. En ja er is eventueel een oplossing maar dat betekent een gans financieel onderzoek door het OCMW. Heb ik daar zin in? neen. Heb ik daar tijd voor? Neen. Heb ik daar energie voor? Neen. Dus we zullen het bedrag maar ophoesten voor die paar weken dat Maren dit jaar nog naar onze alltime favorite crèche gaat. Dank u Vlaamse regering voor uw zeer sociaal beleid!

3 Mijn rug doet pijn. Dus weer efkens gedaan met lopen. En ik was net weer zo goed bezig.. Efkens rustig aan zegt de doc. En misschien toch in versneld tempo om de betere loopschoenen..

4 ik ben zo keihard weer verkeerd aan het eten en drinken. Pfff. En zo geen puf om er iets aan te doen. Ik ben al overgeschakeld op light frisdrank ’t is al iets.. Maar voor de rest: chips, Maltesers, Twix, paaseiers… niks is veilig voor de moment. En daar moet dringend verandering in komen! Morgen!

5 ik heb de laatste weken wat meer moeten thuiswerken door omstandigheden en eerlijk: ‘tis precies niet echt mijn ding. Dat belooft voor het najaar als ik vast 2 dagen per week van thuis uit zal moeten werken. Ik ga daar toch echt iets op moeten vinden. Structuur inbouwen of zo..

Maar er zijn dus ook positieve dinges!

1 ik ga vrijdag met Tiemen naar Clouseau! De eerste keer dat ik hen live aan het werk ga zien. Ik ben geen superfan maar heb er wel veel cd’s van eigenlijk. En voor Tiemen is het zijn allereerste ‘echt’ concert. Hij vroeg het zo mooi, een tijdje geleden: ‘mama ik ben toch een beetje groot aan het worden voor Studio 100, kunnen we niet eens naar een echt concert gaan?’ Hij wou eigenlijk Stan van Samang gaan kijken maar dat was volledig uitverkocht helaas. Benieuwd of het gaat meevallen!

2 de kleine miss is zo een grapjas momenteel. Acteertalent eerste klas. Je laten geloven dat ze ‘siek’ is tot je merkt dat ze stilletjes lachend op je schoot zit. En zodra ze doorheeft dat jij het doorhebt extra zielig doen. Haha. Of doen alsof ze bang is van iets op tv. Om dan ineens luid lachend ‘neeueueueueh fopje mopje!’ t e roepen. Terwijl ik eigenlijk al lang zou moeten weten dat ze niet bang is van gelijk wat op tv. Van échte honden en katten daarentegen…

3 ik hoop eind deze week eindelijk na veel gedenk en rondgekijk mijn handtekening te kunnen zetten onder een contract voor een nieuwe auto! Ha! En dan nog een paar maand wachten op de nieuwe bolide!

Dat was het!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op bedenkingen

  1. upje zegt:

    Over slecht bezig qua eten: I feel you . Niet dat dat helpt, maar allez..
    Over thuiswerken: ook niet mijn ding, maar wat me wel helpt is een echte werkplek maken. Een bureautje boven, een ‘echt’ toetsenbord (draadloos en voor 20€ te vinden) ipv puur laptop en idd structuur vd werkdag volgen.
    En voor de rest gewoon: courage. ’t Is verdekke allemaal niet gemakkelijk…

  2. Lieverd. Twee dingen: blij dat je eerlijk bent. Ik vond je altijd zo een supervrouw die alles aan kon, en mij daar tegenover de mieperd van de eeuw. Nu vind ik je nog steeds een supervrouw.
    Tweede: dat financieel onderzoek van OCMW valt mee, heb het ook laten doen. Dat tarief kan ook met terugwerkende kracht gebeuren, zo heb ik vorig jaar eens plots een smak geld terug gekregen. Dus voor mij loonde het ECHT wel de moeite. Je investeert misschien anderhalf uur met zo een sociaal werker, en je moet inderdaad inzicht geven in je uitgaven en inkomsten, maar voor mij is het verschil dat helemaal waard.

  3. veer zegt:

    thuiswerk… als het niet lukt, zoek een rustige koffiebar met wifi, een bibliotheek of iets gelijkaardigs, waar er dezelfde social pressure is om te werken…

  4. Ik sluit me aan bij de Prinses,….het kan je veel geld besparen en die tanden een prothese , je ziet het bijna niet meer tegenwoordig,…beter dan geen tanden denk ik dan,…..en geef de snoep weg,….heb dat thuis ook gedaan,….en dat helpt enorm!

  5. Lottesanekdotes zegt:

    Bah, dat heb ik ook met dat ongezonde eten! Ik kan nergens vanaf blijven, grrrrr.

Geef een reactie

