Emile, de schoonheid van imperfectie

Een kleine 2 jaar geleden kreeg ik – via zus Charlotte – een mailtje van fotografe Emilie Bonje. Dat ze erg geraakt was door de geboorte van haar neefje Emile met downsyndroom. En dat ze daar iets mee wou doen. Of Maren zin had om eens te poseren voor haar lens. Ik ben altijd in voor een mooie foto van mijn dochter dus ik zei zonder veel nadenken ja. De fotoshoot was in de Plantentuin in Gent. Maren croste alle serres af en Emilie croste erachteraan. Toen ik enige weken later het resultaat van de fotoshoot zag was ik lichtjes onder de indruk. Verbluft is een beter woord. Mooi.

ik schreef er vorig jaar dit over.

En toen begon Emilie te dromen. Van een boek. En een tentoonstelling. En ging ze nog veel meer kindjes fotograferen. 51 in totaal uiteindelijk.

En vandaag kwam haar droom uit. Voor een volgelopen Sint-Niklaaskerk in Gent gaf ze een ontroerende speech op de opening van de tentoonstelling en de voorstelling van het boek. Dikke dikke proficiat Emilie!

DSC04420 DSC04421

We zijn heel fier en heel blij dat we daar bij mochten zijn.
Komt dat zien, nog de ganse week in Gent!

affiche

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Emile, de schoonheid van imperfectie

  1. Heidi zegt:

    Ik las het artikel, en hoop dat ik er geraak. Ik ben echt benieuwd naar de foto’s op groot formaat, ik vond ze klein al zo mooi… Maren ziet er in elk geval apetrots uit!

Geef een reactie

