tettergat

Ik had het al moeten weten toen ze een paar jaar geleden in de auto constant servokroatisch aan het brabbelen was. Compleet onverstaanbaar maar er kwam ièts uit. Ik weet nog dat ik toen dacht: hopelijk begint ze ooit toch wat duidelijker te spreken dat ik tenminste begrijp wat ze wil zeggen.

Er zijn genetische factoren natuurlijk die meespelen. Moeder kan ook moeilijk zwijgen. Oma ook niet.

De dochter is een tettergat.

Vandaag ging ze op schoolreis naar de boerderij. Ik deel even haar relaas:

Dat ze pippen gezien heeft. En eitjes geraapt heeft. En er was een koe waar melk uitkwam! En ze heeft op de rug van de pony gezeten. En in de kar gereden. En al haar sandwiches met boter en vlees opgegeten. En flink pipi op het toilet gedaan. De pamper was droog. Dikke duim voor Maren hé mama. En ze heeft appelsap gedronken. En Amber appelsiensap. En ze was aan het wenen op de bus omdat ze niet naast haar vriendje zat. En er waren konijntjes met een grappig staartje. Die kregen een wortel. En ze heeft mij gemist. Zie je graag mama, trouwen? (nvdr: ik kan elke dag zo ongeveer 10 keer trouwen tegenwoordig) Ah mama en er waren ook varkens!! Grote! Maren bang!

En toen viel ze als een blok in slaap. Ik denk dat het leuk was daar op de boerderij.

bella

Bella

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op tettergat

  1. ikleef zegt:

    Wat heerlijk, zo’n tetter!

  2. Lies zegt:

    Zalig! En bij onswordt er ook van trouwen gedaan tegenwoordig. Maar dan de 2 zussen 😉

Geef een reactie

