Dingen die ik met u wil delen 2016/1

Ik veeg even het stof van een rubriek die ik vroeger al eens gebruikte om wat kleine hersenspinsels/muizenissen met u te delen

Maar dus:

Wat is dat met die lente jong?! Serieus. Mijn winterjas was versleten en stuk dus ik had die – toen we begin april van de 24-uurs lente mochten genieten – weggedaan. Al ferm spijt van gehad dus. Brrrrrr… Stuur die zon eens de juiste richting uit zeg…

Het viel mij net in dat het volgende week een leuke week is. Want ik moet maar 2 dagen werken. HA! En ik verjaar! Holapola dat moet gevierd worden! Dat ga ik dan ook doen met een dagje me-time. Beginnen met een bubbel ontbijtje met de BFF (na bijna 33 jaar vriendschap moogt ge dat zeggen hé), daarna wil ik naar het SMAK om éindelijk eens met eigen ogen naar het werk van Rinus Van de Velde te gaan zien. De meningen zijn verdeeld dus ik ben benieuwd. En natuurlijk krijg ik van mijn eigen ook een nieuw kleedsken. Of een handtas. Of een paar schoenen. Of een boek. Enfin, er gaat geshopt worden. Oe en een Talamini ijsje! Dat mag niet ontbreken.

Stond ik vorige week in de parfumerie in de stelligste zekerheid dat ik een ander parfum ging proberen. Om drie  kwartier en 50 geurkes later toch met hetzelfde fleske naar huis te gaan. ik geef het op. (Flower by Kenzo trouwens mocht u nieuwsgierig zijn)

Kreeg ik verrassend nieuws uit onverwachte hoek. Hm. Een vreugdetraan en dito dansje was mijn deel. En dat het gezegde victorie kraaien echt wel dat is.

Ging ik met mijn kinders naar de tandarts. Tandartsen en ik/wij het is geen goede match. Hoe graag ik het ook anders zou zien. Maar kijk: er is hoop! De zoon lag vooraf een halve nacht wakker van schrik maar was na 10 seconden helemaal verkocht voor de nieuwe grappige tandarts. Maren kende m al dus die moest ik niet meer verkopen. En ik kan alleen maar denken: waarom kunnen niet àlle tandartsen zo omgaan met hun patienten. Dat kost niks hé een beetje empathie & begrip.

Heb ik voor het eerst in weken het gevoel dat ik mijn huishouden een béétje onder controle heb terug. Een beetje. Ik negeer hardnekkig de toestand van de badkamer en van het berghok.

Wordt onze kater Emilio Romano Luigi Antonio een dagje ouder precies. Waar we hem de eerste jaren enkel zagen om 2 keer per dag een aai te geven en vooral eten (!) is dat deze winter een echte huiskat geworden. Elke avond komt ie zich op een dekentje bij mij vleien. Elke nacht slaapt ie binnen bij mij of bij de zoon. Elke ochtend na zijn ontbijt  en zijn ochtendwandelingetje naar het konijnenhok (Emilie groet ’s ochtends zijn vrienden de konijnen) kruipt hij terug de zetel in voor nog maar eens een  dutje… Schattig. Een mens is daar toch vlug gewend aan hé, aan de gezelligheid van een kat in huis. (behalve de dochter want die schreeuwt het halve huis bij elkaar: bààààààng mama, Maren bààààng; dat beperkt de pret enigszins dus..)

Ben ik ook een poging aan het doen om volgens het 5/2 princiep te eten. 5 dagen gewoon eten, 2 dagen een beperkt aantal kalorieën. 500 eigenlijk maar ik zit er meestal toch wat over als ik dat zo ruw schat. Valkuilen: thuiswerken (echt niet te doen als ik thuis ben), trakterende collega’s op vastendagen, te vroeg beginnen eten. De truc is om zo lang mogelijk gewoon niks te eten (of drinken in mijn geval). Zolang mijn maag echt leeg is valt het goed mee, 1 slok water en het is om zeep.. Maar bon we doen rustig verder.

Ga ik binnenkort nog eens een postje wijden aan de kinders en hoe het gaat op school. Want HOW ZEG binnen enkele maanden heb ik hier een eerste en een vierde leerjaarke thuis! Hoe zot is dat!

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dingen die ik met u wil delen 2016/1

  1. BFF zegt:

    zou je er beter geen WE-time van maken… uw geplande dag voor volgende week bevalt me wel 😉 xxx

  2. BFF zegt:

    we hebben trouwens gelijklopende issues… de tandarts (maandag mijn beurt en nu al brrrrr…), de kat, het huishouden, het steeds maar wederkerende geurtje (eens wisselen?) en het dieet dat hier niet echt op gang komt… zal het maar op het thuiswerken steken 😉

Geef een reactie

